Update uit Bayern - Reisverslag uit Garching bei München, Duitsland van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu Update uit Bayern - Reisverslag uit Garching bei München, Duitsland van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu

Update uit Bayern

Blijf op de hoogte en volg Anke

22 November 2014 | Duitsland, Garching bei München

Zo, hoog tijd voor weer een update uit het verre Bayern.
Even gewoon lekker ongegeneerd letters op het papier hoesten zonder er te veel over na te hoeven denken.

Vorige week waren we in Nederland voor de promotie van Gergö die notabene Cum Laude tot Dr. geslagen werd, dat was een fantastische verrassing!
Scott had een hele lieve en mooie speech waarin hij een berichtje voorlas van een andere belangrijke pief in de sterrenkunde die het een van de beste theses aller tijden vond! Daar moest op geknuffeld worden :)

We hebben een heerlijke dag gehad en 's avonds met de hele groep vrienden en familie gegeten bij Grand Café aan het Zuiderdiep.
Het was ontzettend mooi om iedereen zo bij elkaar te hebben om dit te vieren.
Vele cadeautjes en trotse blikken rijker werden we 's avonds met alle spullen in de taxi aan de Kooisingel afgeleverd en toen was het op naar het volgende feest: Sinterklaas.
We hadden besloten dat we het beter te vroeg dan te laat kunnen vieren want dan zit je alweer vol in de kerstdrukte dus op de dag van Sints aankomst in Nederland troffen wij de laatste voorbereidingen voor het grote feest.
We gingen met zn allen Haren in want iedereen moest natuurlijk nog allerlei geheimzinnige dingen voorbereiden. Dat ging ongeveer zo:

Papa gaat alleen op pad,
Mama, Sarie, Gergö, Anke en Nienke gaan naar Cosmé.

5 minuten later: Mama en Nienke gaan weg, Anke, Sarie en Gergö doen alsof ze weg gaan maar blijven stiekem in Cosmé waar ze iets voor mama moeten kopen.

5 minuten later: papa komt naar Cosmé en we komen er achter dat hij vorige week dat wat op dát moment wordt ingepakt voor mama ook al gekocht heeft maar vergeten is af te strepen.

10 minuten later: de kassajufvrouw is eindelijk klaar met het weer uitpakken van het cadeautje en het inpakken van dan maar 2 grote kussens voor op de bank.

3 minuten later: Gergö en Anke worden wat zenuwachtig want ze moeten ook nog iets voor Sarie kopen in Cosmé maar Sarie gaat maar niet weg.

2 minuten later: Dan maar met Sarie erbij iets kopen, ze weet toch niet dat het voor haar is.

1 minuut later: in paniek wapperen we door het raam naar buiten want Mama en Nienke komen er alweer aanlopen maar die mogen niet zien wat we daar doen.

Die verkoopster van de Cosmé had echt de ochtend van haar leven volgens mij.
Uiteindelijk reden we met de ogen dicht (want: auto volgepakt met geheime dingen die niemand van elkaar mocht zien) weer terug naar huis.
We hebben binnen een paar uur tijd 2 weken aan Sinterklaas voorbereidingssfeer-pret neergezet en vervolgens konden we 's avonds smakelijk gelachen om alle grappen die het daglicht niet kunnen verdragen. Dit alles onder het genot van alle soorten Sinterklaasvoedsel tegelijkertijd. (want: 2 weken 'inhalen', of eigenlijk 'voorhalen')

Zondag gingen we weer terug naar München en het voelt zowaar als naar huis gaan. We hebben alweer een goede werkweek achter de rug en de huizenjacht gaat onverminderd door. We staan nu in de wacht voor een prachtige karakteristieke woning die we heel graag willen hebben maar zoals gewoonlijk blijft alles heel vaag. De makelaar zegt dat hij ons geschikt vindt en dat hij geen nieuwe afspraken gaat plannen tot wij met de eigenaar hebben gesproken maar in het gesprek met de eigenaar vanavond kwam opeens naar voren dat er misschien toch nog wat anderen kwamen kijken.. We wachten af of we het krijgen, woensdag weten we meer. Zou fantastisch zijn! Maar we mogen niet klagen; we hebben een dak boven ons hoofd.

Ik krijg heel vaak de vraag hoe het schrijven gaat, de interesse doet me echt goed! Bedankt daarvoor :)
Iedereen die er toe doet gelooft ook echt dat ik het kan en ik ben inmiddels al ruim halverwege. De ideeën worden steeds uitgebreider en daardoor soms ook ingewikkelder maar ik beleef er ontzettend veel plezier aan en heb gelukkig al een heleboel proeflezers die mij op dingen wijzen die ik soms zelf niet zie.
Hoewel het plannen van mysterieuze en duistere plotten al genieten op zich is (ik mag er van Gergö in het openbaar niet te hard over praten zonder duidelijk te maken dat het een verhaal is) draag ik ondertussen ook nog een behoorlijk duidelijke boodschap uit aan de wereld. Prachtig toch, als je op die manier je passie kunt volgen?!

• 22 November 2014 - 20:12

Ilona:

Wat heb je dat weer prachtig opgeschreven Anke! Leuk, leuk, leuk!