(Ont)stressen in Garching? - Reisverslag uit Garching bei München, Duitsland van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu (Ont)stressen in Garching? - Reisverslag uit Garching bei München, Duitsland van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu

(Ont)stressen in Garching?

Blijf op de hoogte en volg Anke

04 December 2014 | Duitsland, Garching bei München

Twee maand geleden had ik nooit geloofd dat we vrijwillig in Garching zouden blijven wonen maar nu dit een feit is werd het tijd om eens te ontdekken wat Garching qua inkoopmogelijkheden zoal te bieden heeft. Ik had nodig:
-Postzegels
-Oordoppen voor in het vliegtuig
-Lenzenvloeistof
-Boodschappen
Dat dat laatste goed zou komen wist ik zeker, de andere drie waren nog een onzekere factor binnen mijn tripje door downtown Garching.
Allereerst opgezocht waar je postzegels kunt kopen in Garching. Blijkbaar was er ergens op de hoek van een straat een eind verderop een postzegelmachine.
Na een kilometer lopen trof ik op een braakliggend terrein midden in een weiland buiten Garching een soort noodgebouwtje van de Deutsche Post.
Er liepen nog net geen koeien omheen.
Blijkbaar dé hotspot voor postdingen regelen in de verre omtrek want op de parkeerplaats trof ik respectievelijk 20 auto's, een boel DHL busjes, heel veel mensen en een camper. (??)
Eerst probeerde ik om postzegels uit een automaat te toveren maar na 10 minuten waarin ik zo'n beetje alle pasjes uit mijn portemonnee in dat ding heb gedrukt gaf ik me gewonnen.
Dan maar 10 minuten in de rij voor de balie wachten.
Ik kreeg wel hele mooie postzegels met bloemetjes erop...
Volgende missie: oordoppen voor het vliegtuig!
Garching heeft helaas geen DM (handige drogist) maar wel:
7 (!!!!) nagelstudio's
2 stomerijen
1 tattoo shop waarvan ik mij echt afvraag hoeveel klandizie ze hebben omdat 50 procent van Garching 80 + is en de andere helft 10-.
EN, jawel: een 'house of plates', ofwel een tril-je-blubber-weg-op-een-plaat studio.
Maar geen DM dus. Gelukkig had de apotheek waar ik naar binnen liep Ohropax. Bij de kassa aangekomen vroeg ik of ze ook.... ja, wat is contactlensvloeistof eigenlijk in het Duits?
'Hallo, haben Sie auch kontaktlins........??? (ik wijs fanatiek naar mijn oog en maak een soort draaiende beweging)
'Lösung?' vraagt de vrouw. Nee, dat hebben ze niet. Maar ik heb wel een nieuw woord geleerd: kontaktlinzenlösung.
En volgens de mevrouw zit er naast hen een brillenzaak.
Mag ik met pin betalen? Nee, pas vanaf 20 euro. Geen ohropax voor mij helaas.
Missie 3: de kontaktlinzenlösung! Ik loop de brillenzaak binnen gewapend met mijn nieuwe kennis:
'Hallo, ich möchte gerne Kontaktlinzenlösung.'
De betreffende mevrouw hoort aan mijn accent natuurlijk onmiddellijk dat ik geen Duitser en begint in haar beste Engels met mij te communiceren.
'Dies ies very good price!'
En of ik ook een koekje wil, uhm, ja hoor?
Dus met een veel te dure fles kontaktlinzenlösung en een koekje verlaat ik de brillenshop om tenslotte nog mijn boodschappen te doen.
Bij het pinautomaat aangekomen zijn alle letters in spiegelbeeld gedraaid. Halverwege de transactie loopt de cassiere zonder iets te zeggen weg om iets op te halen. Heeeeel bijzonder allemaal maar ik ben weer thuis met bijna alles wat ik nodig had.
Kortom: met de juiste bril op is Garching helemaal zo saai nog niet :)




  • 05 December 2014 - 23:29

    Mama:

    Het doet me denken aan zoiets als Adorp. Leuk geschreven. Kan zo in de Libelle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Garching bei München

Anke

Actief sinds 23 Jan. 2012
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 67358

Voorgaande reizen:

22 Maart 2019 - 29 Maart 2019

Mallorca

21 Maart 2018 - 29 Maart 2018

Zuid Portugal

31 Oktober 2016 - 08 November 2016

Tenerife

23 Oktober 2015 - 02 November 2015

Utah

07 December 2014 - 16 December 2014

Japan

27 September 2014 - 27 September 2014

Deutschland!

18 Oktober 2013 - 28 Oktober 2013

Herfst 2013

30 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

Zomer 2012

Landen bezocht: