Sushi adventure! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu Sushi adventure! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu

Sushi adventure!

Blijf op de hoogte en volg Anke

11 December 2014 | Japan, Tokio

Vanavond zijn we weer met een groepje mensen van de conferentie uit eten gegaan. We hebben eerst bij een bar wat gedronken want bij de meeste Japanse eetgelegenheden wordt geen wijn/bier geserveerd, alleen soms sapjes, groene poederthee of sake. 

We hebben dus gelijk voor de hele avond drankjes gedaan, we zaten allemaal met én een glas wijn én een cocktail, en later nog een cocktail… dus we gingen al behoorlijk vrolijk richting de eettent. 


Nu had ik al bedacht dat eerst alcohol drinken slim was want we gingen naar een sushibar en so far, na al best veel proberen, vind ik het nog steeds verschrikkelijk dus ik kon wel een versterkertje gebruiken. 


De sushibar was echter een prachtervaring! Het was heel authentiek met verder alleen maar Japanners dus een complete onderdompeling in deze bizarre cultuur. 
We zaten met zn allen aan een grote tafel aan de loopband met allemaal Japanse koks die constant naar elkaar en de mensen schreeuwden.
Af en toe rinkelden ze een bel en dan werd er een chique (hele dure) sushi ‘verloot’, er kwam een heel toneelstuk aan te pas met voor en nazeggen van dingen en dan kregen de 5 mensen die het hardst riepen zo’n ding. 

Gergö kon natuurlijk zijn mond niet houden en ging de hele tijd proberen te herhalen wat die koks riepen dus bij ronde 2 na een paar keer fanatiek HAI roepen kreeg hij opeens een schaaltje van een van de koks. Als ik naar het gezicht van die kok keek was dat vooral om te zorgen dat die buitenlander zich eindelijk stil zou houden :) 
(grapje, ze vonden ons uitzonderlijk vermakelijk en ik neem het ze niet kwalijk) 


Goed, ik zit daar, en echt de meest exotische dingen komen voorbij op dat loopbandje. Nu denk je bij exotisch vaak aan prettige dingen maar in dit geval betekende dat sushi met darmen, sushi met visseneitjes, etc etc.
En smullen dat al die mensen doen! 

MAAR: Er zat ook cheesecake tussen, en brownie..
Dus ik zat al kwijlend naast dat bandje te wachten op -wat-dan-ook zonder vis maar ik was ook wel weer zo avontuurlijk dat ik eerst sowieso een aantal soorten sushi wilde proberen dus: tweestrijd.


Ik begon heel braaf met 2 soorten sushi die ik van Scott als tip had gekregen en wat hapjes van de sushi van de anderen geproefd. 

Maar toen kwam er opeens een schaaltje gefrituurde aardappeltjes voorbij die mij vrolijk toelachten, nou die liet ik natuurlijk niet voorbij gaan.
Toen zag ik een salade en bedacht ik me dat ik al dagen geen groente meer gezien heb dus hop, ook een salade bij mijn aardappeltjes. 
Vervolgens bleek dat ze hier iets hadden wat ‘hamburger sushi’ heet: letterlijk een stuk hamburger op een hoopje rijst met een strikje zeewier erom heen. 

Zo had ik al een hele aardige maaltijd bij elkaar gesprokkeld en toen bestelde mijn overbuurman die ook echt niet van sushi houdt ook nog gefrituurde kip.. Hoera! 

Uiteindelijk heb ik het afgesloten met cheesecake en sake, én ik heb ook een grote mok matche 
thee gehad.

Het was een avontuur om mee te maken, ik had het voor geen goud willen missen en ik ben heel blij dat ik zoveel soorten sushi geproefd heb. Maar ik ben ook blij dat ik uiteindelijk met een goed gevulde maag ben weggegaan. Ervaring geslaagd, missie 'Japans eten' geslaagd :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Japan

Citytrip Tokyo!

Recente Reisverslagen:

16 December 2014

Prachtig Kyoto

13 December 2014

Kamakura en weer een food-adventure!

11 December 2014

Sushi adventure!

11 December 2014

Over buiginkjes en babysardientjes

09 December 2014

Dag 1 in Tokyo
Anke

Actief sinds 23 Jan. 2012
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 67411

Voorgaande reizen:

22 Maart 2019 - 29 Maart 2019

Mallorca

21 Maart 2018 - 29 Maart 2018

Zuid Portugal

31 Oktober 2016 - 08 November 2016

Tenerife

23 Oktober 2015 - 02 November 2015

Utah

07 December 2014 - 16 December 2014

Japan

27 September 2014 - 27 September 2014

Deutschland!

18 Oktober 2013 - 28 Oktober 2013

Herfst 2013

30 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

Zomer 2012

Landen bezocht: