Verhuisd! - Reisverslag uit Garching bei München, Duitsland van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu Verhuisd! - Reisverslag uit Garching bei München, Duitsland van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu

Verhuisd!

Blijf op de hoogte en volg Anke

27 September 2014 | Duitsland, Garching bei München

Verhuizen tijdens het Oktoberfest: de comfortseats van KLM waren een behoorlijke uitdaging!
Wij waren gezegend met een plek op rij 4, eersterang voor de show hela-hola mannen in lederhosen die het uurtje vliegen goed gebruikten om bier te drinken en hard naar elkaar te roepen.
Gelukkig duurde dat leed maar even. Na nog een paar ferme trappen tegen mijn stoel (man achter mij deed circuskunstjes) waren we dan aangekomen in onze neue Heimat!
Met de taxi reden we naar ESO om de sleutel van ons appartement op te halen en natuurlijk bleek onze chauffeur een hongaar :)
Nadat we onze 4 loodzware koffers een wenteltrap op hadden gesleept bij ESO omdat de loopbrug 'under constrution' was bleek dat we die net zo goed beneden hadden kunnen laten staan want het hele sleutel gebeuren duurde nog geen 5 minuten.
Eenmaal aangekomen in ons appartement waren we dus best wel warm en gesloopt maar je moet toch iets in huis hebben dus gingen we eerst Garching verkennen op zoek naar een geschikte supermarkt. Nu is Garching qua uitstraling een beetje een mix van de Aldi, Lidl, Xenos en Action bij elkaar en ligt het gemiddelde tempo ongeveer op standje rollator. De afstand naar Munchen is toch ook wel behoorlijk ver en het is dus heel fijn dat we gelijk dit weekend 5 bezichtigingen hadden voor een eigen appartement iets dichter bij de stad.
Door Munchen lopend zagen we dat echt alles en iedereen in klederdracht loopt voor het Oktoberfest en binnen slechts een paar uur na aankomst in Munchen had ondergetekende ondanks al haar gesputter dat ze dat NOOIT zou dragen al een dirndl gekocht.
De volgende dag hebben we voor Gergo dan ook maar een prachtig pakje gescoord en zo waren we met onze Lederhosen en DIrndl al helemaal geintegreerd.
De bezichtigingen waren een beetje zo zo. De appartementen zijn wel allemaal heel groot maar sommige zijn extreem donker en andere zijn 5 hoog zonder trap en zonder balkon oid.
Ons juweeltje zat er dus nog niet tussen maar we hebben er nog genoeg te gaan!
Verder zijn we dan vanavond naar het Oktoberfest gegaan om toch even te kijken hoe dat is. We wisten al dat zaterdagavond geen goed idee is om te gaan omdat er dan alleen maar toeristen zijn die een weekend komen zuipen en dat bleek ook wel waar.
Desondanks is het wel machtig om te zien: een kermis met minstens 5 achtbanen (waarvan eentje met 5 loopings, ik bedoel maar) en van ieder apparaat wat je in Groningen op de kermis ziet zijn er hier minstens 4 in verschillende soorten en maten.
Verder barst het van de kraampjes met eten en drinken waardoor het overal heel lekker ruikt. De grote biertenten van verschillende brouwerijen zaten allemaal stampensvol en er stonden voor elke tent nog wel 50 mensen te wachten tot ze naar binnen mochten dus dat gaan we een keer overdag bekijken.
Wel gaaf om te zien dat zo'n 'tent' met enorm veel zorg opgebouwd en aangekleed is, wij kunnen ons voorstellen dat mensen dit ver van te voren reserveren!
Nu waren we nog geen week geleden in Disneyland dus de kermisritjes a 7,50 euro (!!) hebben we aan ons voorbij laten gaan maar het was echt heel leuk om rond te lopen en alle drukte te bewonderen.
We hebben heel veel lol met zn tweeën en de 'wo ist - do ist' grappen rollen over en weer. Binnenkort start onze cursus duits maar we redden ons in principe al prima, zelfs met het bezichtigen van de appartementen.
Liefs, Anke & Gergö

• 27 September 2014 - 23:11

Nienke:

Haha leuk!!!! Hoop dat jullie snel een appartement vinden.

• 28 September 2014 - 00:00

Josien:

Heerlijk om te lezen! We wensen jullie een prachtig avontuur toe!

• 28 September 2014 - 00:15

Susan:

Hee Anke, leuk om iets te lezen over jouw nieuwe avontuur in Duitsland! Hopelijk went alles snel en voel je je snel thuis daar :)

• 28 September 2014 - 13:13

Ilse:

Leuk!!!! We gaan weer meegenieten van jullie verhalen.

• 29 September 2014 - 15:47

0ma:

ook ik heb jullie belevenissen gelezen en ben ervan onder de indruk. spannend hoor al dat nieuwe en dan toch een goede keuze maken sterkte ermee! Josien stuurde mij de link en zo kon ik het verslag lezen, maar ik kan het nog niet bij de favorieten plaatsen, want op mijn nieuwe laptop voel ik me nog niet erg bedreven, Nienke maar weer vragen. tot zover, groeten en succes van Oma

• 09 Oktober 2014 - 21:29

Marika:

Mogen wij jullie lederhose en dirndl zien? Liefst met jullie er in.

• 09 Oktober 2014 - 21:30

Marika:

Mogen wij jullie lederhose en dirndl zien? Liefst met jullie er in.