Weekverslag - Reisverslag uit Garching bei München, Duitsland van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu Weekverslag - Reisverslag uit Garching bei München, Duitsland van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu

Weekverslag

Blijf op de hoogte en volg Anke

03 Oktober 2014 | Duitsland, Garching bei München

Inmiddels wonen we alweer een week in Duitsland! Het gaat heel goed en er zijn inmiddels een boel dingen geregeld.
We moesten een gezamenlijke duitse bankrekening openen, dat grapje duurde een uur! Saai! Ik had nog de hoop dat ik een cadeautje zou krijgen maar nee, alleen een balpen.
We hebben inmiddels 6 appartementen bezichtigd, sommige daarvan waren 'wel oke' maar als je nog maar een week op zoek bent vind ik niet dat je al hoeft te gaan voor 'wel oke', minstens: superleuk! Dus we zoeken rustig verder. Als we nu over 2 maanden nog niets hebben is 'wel oke' misschien een optie :)

Sommige van die bezichtigingen zijn heel leuk, andere heel suf. Sommige makelaars laten gewoon alle koppeltjes tegelijkertijd komen waardoor je gezellig in je 'nieuwe badkamer' staat met nog 5 andere stellen waarmee je jezelf zegmaar niet direct onder de douche ziet staan. Makkelijk geld verdienen voor die mensen..
Soms roept een makelaar bij het horen van ons 'fantastische' accent dat we vást uit Nederland komen, soms vragen ze meelevend of we misschien liever engels willen praten, maar we redden ons heel goed!
Je leert hierdoor ook heel snel, we moeten aldoor formulieren invullen en soms kijkt iemand dan héél raar bij wat we ergens invullen. Dan blijkt dus dat ze daar iets heel anders bedoelen. (niet je aanspreektitel 'frau' maar je vorige adres. Ach ja.)

We hebben ook een advertentie geplaatst voor 20 euro, you never know.. Tot nu toe hebben we welgeteld één reactie van Mourad Abdul Gurani die zich op dit moment schuilhoudt in Syrië en vraagt of hij 7,5 miljoen euro op onze rekening mag storten want zijn hele familie is dood en wij zijn vast Godvrezende mensen die hem willen helpen en hij kan nergens anders om hulp vragen. (dan op de duits makelaarsite, yeah sure...)

Na dus allerlei avonturen met veel papierwerk en uitzoekwerk was het dit weekend tijd voor ontspanning en hebben we vandaag heerlijk gehiked door de Alpen. Het was een rondje van 3 uur met veel klimmen en klauteren, we hebben echt genoten.
De zon scheen en dan aan het einde een Biergarten met heerlijke verfrissingen.. Het goede leven!
Er zaten op het terras van die Biergarten wel 4 'Beierse Bandjes' die om en om een liedje speelden en dan weer 20 minuten pauze namen. Af en toe was er dus wat hoem-pa-pa getoeter in ons oor en dan werd er lekker meegezongen.

Op de terugweg stond er een rij van meer dan een half uur voor de kabellift. Op een gegeven moment kwam er een vrouw van het panoramadeck naar beneden lopen en die ging gewoon alsof haar neus bloedde naast ons staan, daarmee een rij van ruim een half uur voorbij gaande. Nou, jullie kennen mij.. sputter de sputter ik zou SOWIESO eerder dan zij in een kabelliftje gaan want verdorie zo doe je dat toch niet en blablabla.. Mogen jullie raden met wie wij samen in dat liftje zaten. Juist ja. Het was een romantische afdaling met zn 3en. Ik heb onderweg nog gekeken naar mogelijkheden om haar eruit te gooien maar dat mocht niet stond op de stickers op de deur.

Het Oktoberfest hebben we ook nog een paar keer bekeken. Gisteravond was het veel rustiger en gezelliger dan eerdere keren maar dan nog steeds zitten echt álle tenten bomvol en staan er voor iedere tent rustig 100 mensen te wachten tot ze naar binnen mogen. Als je als toerist denkt: leuk, ik ga naar het oktoberfest in die tenten feesten! Dan kom je echt bedrogen uit, het is overal zo barstens druk.. en duur..! Een ritje kost rustig 8 euro per persoon, koffie is zo 5 euro. Je mag wel veel geld sparen en echt ver van te voren plekjes reserveren in die tenten want anders kom je er niet in. Er zijn ook een boel mensen die hun eigen grenzen duidelijk niet kennen, je wilt echt niet weten hoeveel mensen we straalbezopen/kotsend/op de grond liggend/lijkbleek in elkaar zakkend hebben gezien. Maar er zijn nog genoeg anderen die op een leuke manier van dit festival genieten en de sfeer is verder op het terrein helemaal niet grimmig, zeker niet aan het begin van de avond.

Morgen gaan we ook weer iets leuks doen (vandaag was een vrije dag in Duitsland) en volgende week wordt de eerste normale werkweek.
Ik ga mij nu zo maar eens inschrijven voor de wasmachine morgen want op zondag mag je niet wassen :) (echt!)
Tot snel!
Liefs, Anke

ps: Alle reacties/berichtjes van mensen zijn echt zo lief en fijn, heel erg bedankt daarvoor! En ook bedankt aan mijn ouders dat we zo uitgebreid deel mogen zijn van Tommy's plastraining op Facetime, we hoeven niks te missen!