Typisch, typisch, typisch... - Reisverslag uit Garching bei München, Duitsland van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu Typisch, typisch, typisch... - Reisverslag uit Garching bei München, Duitsland van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu

Typisch, typisch, typisch...

Blijf op de hoogte en volg Anke

05 November 2014 | Duitsland, Garching bei München

Jaaaa weer een typisch Anke en Gergö avontuur. Attentie, eindeloos lang verhaal. (mijn excuses)
We moesten en zouden met onze nieuwe auto een nachtcache doen want stel je voor dat dat ding een dag ongebruikt in de garage staat.
Bovendien is hij net vanochtend Tüv gekeurd en hebben we nu ook een verbandtrommel in de achterbak. We moesten toch even uitproberen of dat nou ook anders voelde.
Dus wij enthousiast na de lasagne op pad met een relatief magere voorbereiding maar dat mocht de pret niet drukken. Nét toen we de snelweg opdraaiden, in de stromende regen, in het donker, in de ellende, etc, kwamen we erachter dat de navigatie uitgevallen was en dat we de verkeerde kant op reden. Gergö riep nog iets van: 'Volgens mij moeten we richting Salzburg!' en bam, verkeerde afslag. Toen moesten we eerst 3 kilometer rechtdoor rijden, tempo: 3 km per uur (file) want natuurlijk kozen we de avond van de wedstrijd Bayern München - AS Roma een half uur voor de wedstrijd begon en wij moesten langs het stadion. (even adem halen)
Maar na 3 kwartier file waren we weer terug in Garching en konden we eindelijk de goede kant op rijden!
Het idee van de nachtcache was dat je het al rijdende in de auto kon doen, joepie! En inderdaad, overal langs de weg zaten rode reflectors. Wij moesten bij 1 reflector rechtdoor, 2 links, wit rood naar rechts en blauw wit was een cijfer dat je moest opschrijven. Kan niet mis gaan dachten wij! Al foeterend op elkaar reden we door een vredig dorpje in de middle of nowhere omdat we allerlei reflectors wel en niet zagen en het wel en niet klopte en we wel en niet links af of rechtdoor of omhoog etc moesten. Helaas werden we behoorlijk opgejaagd door andere auto's en toen we bij de laatste plek kwamen hadden we welgeteld 0 cijfers gevonden. Heel knap. Én natuurlijk was geheel volgens traditie onze benzinelampje al lang geleden gaan knipperen. Daar sta je dan in een weiland, in de blubsie met je nieuwe auto, in de regen, zonder cijfers en zonder benzine. En Gergö moest heel nodig plassen. De navigatie werkte weer dus we hebben de dichtstbijzijnde benzinepomp opgezocht en zijn daar heengereden. (5 kilometer verderop) Jongens, ik heb nog nóóit in mijn leven zo'n creepy en donker benzinestation gezien. Echt compleet verlaten.
Daarna zijn we weer teruggereden naar het begin, hebben NOG een keer het hele rondje gereden en hebben toen welgeteld 4 cijfers gevonden.. Helaas, 1 te weinig. Weer bij het eindpunt gekomen hebben we besloten om dan maar naar huis te gaan, wel jammer maar we hebben wel een avontuurlijke en toch echt wel gezellige avond gehad!

• 05 November 2014 - 23:01

Josien:

Hahaha, kunnen jullie je avonturen niet filmen? Leuke televisie wordt dat ;-)

• 05 November 2014 - 23:01

Josien:

Hahaha, kunnen jullie je avonturen niet filmen? Leuke televisie wordt dat ;-)

• 06 November 2014 - 23:40

Ilse:

Ha ha ik heb hierbij geen film nodig hoor josien!