Verrassingsbezoekje! - Reisverslag uit Garching bei München, Duitsland van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu Verrassingsbezoekje! - Reisverslag uit Garching bei München, Duitsland van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu

Verrassingsbezoekje!

Blijf op de hoogte en volg Anke

04 November 2014 | Duitsland, Garching bei München

Zo, tijd voor weer eens een nieuw 'reis'verslag!
Ik heb sinds vorige week mijn eigen macbook wat echt ontzettend fijn is want daardoor maak ik nu veel meer schrijfuren.
Het enige wat ik nog even moet aanwennen is het inplannen van goede pauzes want de tijd vliegt elke keer voorbij.

Afgelopen weekend hebben we een verrassingsbezoek aan Nederland gebracht. We twijfelden al een tijdje of we dat wel of niet zouden doen want op zaterdag was zowel een familiefeest waar we graag bij wilden zijn als Wanda's verjaardagsfeest 's avonds in Groningen. De tickets waren steeds te duur voor zo'n grapje dus uiteindelijk wilden we het plan laten varen tot we opeens 2 dagen van te voren treintickets zagen die relatief goedkoop waren.

Nu hadden we 2 weken daarvoor via Facebook een auto bij mijn neef Wouter gekocht en na wat heen en weer mailen bleek dat hij het voor elkaar kon krijgen om de auto voor zaterdag helemaal 'ready to go' te krijgen inclusief exportkentekens voor naar Duitsland!
Nou, dat was natuurlijk geweldig want toen hadden we groen licht om onze verrassing alsnog uit te voeren.

Dus zo stapten we vrijdagochtend in de ICE naar Bremen.
Het was een lange reis van 9 uur maar eigenlijk was vooral het stuk van Bremen naar Groningen vervelend.
Uiteindelijk waren we om 8 uur in Haren, dus giecheldegiechel naar de Kooisingel gelopen om ons fantastische plan uit te voeren maar dat ging ook niet helemaal zoals verwacht.

Ons idee was: we schuiven de koffer voor de buitenlamp, dat lijkt dan raar want dan zien ze binnen ineens geen licht meer en dan komen ze vast buiten kijken. Dus wij echt a la James Bond die koffer voor de lamp geschoven en heel hard naar het voorkamerraam gerend om te kijken wat er zou gebeuren. Nou, niks dus want papa was alleen thuis en zat een boek te lezen.. dus wij weer terug naar het hekje en sneaky de tuin ingeslopen en toen hebben we maar gebeld van 'kijk eens uit het raam' want anders stonden we daar een uur later nog.

Gelukkig was Nienke zo lief om haar bed aan ons af te staan en welk een mirakel: in haar slaapkamer vond ik mijn trainingsbroek die ik alweer een tijd kwijt was. (hierbij moet je weten dat Nienke echt ALLE kleding steelt. Maakt niet uit van wie. Als je iets kwijt bent heeft zij het op haar kamer.)

De volgende dag hebben we eerst onze auto opgehaald en daarna gingen we naar Nienoord voor oma's verjaardagsfeest. Het was heel erg gezellig, we hebben lekker gegeten en gekletst met de familie en het weer was werkelijk fantastisch.
De gids was heel erg lief maar iets té enthousiast in de lengte van sommige van zijn verhalen, zoals een goed vrijwilliger betaamd.
Van wat we van hem hoorden hebben ze wel wat financiële problemen maar gezien het tempo van het horeca personeel is dat niet zo vreemd.. (kopje thee, wachttijd: 3 kwartier)
Uiteindelijk was het een hele fijne ontspannen middag.

's Avonds kwam de volgende verrassing: Wanda's verjaardagsfeest!
Ontzettend fijn dat we daar bij konden zijn en een gezellige avond mochten hebben met zoveel lieve mensen <3
Het was wel vreemd om weer in Groningen te zijn! Het voelt al wel echt alsof we in Duitsland wonen en dat Groningen niet meer onze woonplaats is.

Zondag zijn we terug naar München gereden en gelukkig in een stuk aangekomen.
Ik realiseerde me wel dat je hard mag rijden op de Autobahn, maar zó hard? Wij vonden 170 al heel dapper want ik heb nog nooit harder dan 140 gereden maar dan word je nog steeds constant ingehaald.
Daar had ik van te voren echt geen idee van dus het was wel even een mentale barrière om te overwinnen maar uiteindelijk hebben we het heel netjes gedaan vind ik.
Ook dit went vast snel genoeg en zolang je je hoofd erbij houdt en je niet op laat jutten is er niks aan de hand. Het was een hele ervaring!

Nu zijn we weer terug in Garching voor een weekje. Volgende week zijn we in NL voor de promotie van Gergö en dan gaan we ook Sinterklaas vieren.
Het appartement in Kieferngarten mét tuin dat we graag wilden hebben is aan onze neus voorbij gegaan.. We waren bij de laatste 2 stellen maar helaas heeft de verhuurder voor het andere stel gekozen. Dus maar weer fanatiek reageren en verder zoeken, can't wait!

• 04 November 2014 - 16:39

Nienke:

HEHEHE

• 04 November 2014 - 18:36

Ilona:

Leuk om te lezen Anke!
    En fijn dat het zo goed gaat!

Lukt het al een beetje met je boek? En heb je ook iets aan onze prachtige beginselen? ;-)

Groetjes!

• 04 November 2014 - 19:02

Ilse:

Nou dat was me een enorme verrassing. Jammer dat ik niet thuis was op het moment van jullie opwindende entré. Maar gezellig was het.

• 04 November 2014 - 22:09

Wanda:

Het was een enorme super verrassing!
    Veel blije gezichten zatav toen ze jullie zagen:)
    Geweldig kado op m'n verjaardag!