Las Vegas, Death Valley & Sequoia - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu Las Vegas, Death Valley & Sequoia - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu

Las Vegas, Death Valley & Sequoia

Blijf op de hoogte en volg Anke

17 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Visalia

Zo, daar was ik al weer. We rijden een boel af deze dagen en maken in weinig tijd echt heel veel mee. Het is echt van het ene natuurwonder over in het volgende maar we genieten er optimaal van.
Na de Grand Canyon wilden we naar Death Valley maar dit was te ver rijden dus hadden we een tussenstop in Las Vegas. We sliepen hier in het Circus Circus hotel en dat was wel echt heel erg leuk. Er lopen wel een boel sneue mensen rond maar ons hotel was echt heel vrolijk met een soort pretpark en een compleet winkelcentrum erin. We hebben dus een ritje in de achtbaan gemaakt en een knappe trapeze-act bewonderd. Verder zijn we langs de Strip gelopen, dat is de boulevard waar alle beroemde hotels staan en dit was best geinig. Ze hebben in een hotel Venetië nagebouwd (inclusief water+gondels) maar er staat ook een complete Eiffeltoren en nog veel meer gekkigheid. Verder is de stad echt super lelijk en vies maar zolang je in je hotel zit is er niets aan de hand en wij hadden best lol zo voor een avondje.
Het mooiste waren we de fonteinenshows van het Bellagio en het Mirage. Bij het Bellagio krijg je gewoon een complete watermusical op muziek te zien en bij het Mirage is een grote vulkaan met ook weer muziek en fonteinen waar dan zelfs vuur bij komt.

De volgende ochtend gingen we vroeg op pad naar Death Valley en al heel snel veranderde het landschap steeds meer in woestijn. Eerst kwamen we nog vlak langs het gebied waar Area 51 begint, dit is een gigantisch gebied midden in de woestijn waarvan niemand exact weet wat er gebeurd. In principe is het gewoon een topgeheime militaire basis maar een boel mensen geloven hier dat er experimenten op Aliëns worden gedaan. Tja.. waar je al geen geld uit kan slaan bij de toeristen.
Maar goed, het spreekt wel tot de verbeelding want als je bij het hek komt en je blijft daar langer dan 5 min. word je direct gevolgd door een jeep die een sherrif belt waarna je een gezellige boete van 800 dollar krijgt. En mochten ze je vertellen te blijven staan en je doet dat niet dan schieten ze je dood (staat op borden aangegeven).

Wij reden gewoon verder en kwamen aan in het bizarre park Death Valley. Niets dan woestijn en rotsen zo ver je kunt kijken.
Bij het eerste uitkijkpunt zijn we uitgestapt en we merkten direct al dat we hier op de (samen met nog een paar zeldzame plekken) warmste plek op aarde zijn. De rotsen in Death Valley zijn heel bijzonder omdat ze allemaal verschillende kleuren door elkaar hebben: groen, rood, zwart, geel, vooral bij zonsondergang prachtig om te zien.
We sliepen in een oase-plek midden in het park waar een soort ranch/resort is opgezet met allemaal kleine huisjes, een zwembad, winkels, 's werelds laagste golfbaan en wat restaurantjes. Het was echt fijn en mooi en we hebben heerlijk in het zwembad gedobberd.
Rond 3 uur waagden we het erop om wat dingen te gaan bekijken maar het is echt enorm oppassen. Op 5 minuten buiten rondlopen heb je daar per persoon al een halve liter water en een hand chips nodig wil je je een beetje fit blijven voelen. Gelukkig heeft de auto airco maar ook die kan het op een gegeven moment niet meer aan dus je moet je auto ook nog goed in de gaten houden.

Wij reden naar Badwater, het laagste punt van het westelijk halfrond. Hier kon je het opgedroogde meer oplopen en alle zoutkristallen op de grond zien. Nou moet je je even voorstellen dat het een loopje was zoals vanaf het Jakobspad naar de zee (ongeveer 500 meter) en dat de grond nog eens 50 % heter is dan de lucht: 70 graden dus.
Het was écht heel zwaar maar wel heel erg mooi en bijzonder. Ik moest iets eerder terug dan Gergö maar gelukkig heeft Gergö een paar mooie foto's kunnen maken.
Daarna maakten we nog een snelle stop bij Devils Golfcourse, ik kan niet echt uitleggen hoe het eruit ziet dus dat kun je maar beter gewoon op de foto's bekijken.

Verder hebben we 's avonds de Artist Drive gereden bij zonsondergang. Dit was erg mooi want toen kwamen alle kleuren in de rotsen tot leven en leek de woestijn opeens ook veel vriendelijker dan overdag.
Maar ik kan je vertellen, we voelden ons allebei behoorlijk klein en verlaten toen we daar rondreden want het is echt een gigantisch doods gebied waarvan je niet snapt dat mensen er willen wonen.

Vandaag hadden we een hele lange rit voor de boeg, Death Valley uit en onderlangs richting Yosemite Park. Omdat ook dit te ver weg is voor een dag, slapen we in Visalia en we hadden het plan opgevat om naar de General Sherman Tree in het Sequoia National Park door te rijden voor we naar het hotel zouden gaan.
We wisten dat dit een hele lange rit zou zijn want vanaf Visalia was het nog wel anderhalf uur maar die lange afstanden doen ons al niet zoveel meer en het leek ons wel echt leuk om te zien.
We zaten om 9 uur vanochtend in de auto en we waren rond 4 uur bij het park. Dat is vooral omdat behalve de afstanden de speed-limit ons net als alle amerikanen ook niet zoveel meer doet. Als het kan ga je hard, als het niet kan niet en zo stroom je een beetje mee met de rest van het verkeer.

Toen we halverwege de berg waren om ook echt bij die boom te gaan kijken stond er een fijne verrassing: wegversperring! Ze waren aan het werk en we mochten om 5 uur verder omhoog rijden. We hadden inmiddels alweer een half uur die berg opgereden dus dan maar wachten met wat overgebleven pasta en yoghurt erbij. Gezellig met wat andere toeristen gebabbeld en toen mochten we na een half uur eindelijk achter de Pilot Car aan rijden!
Wij hebben ons echt dood gelachen want er was een hele zielige kerel die eerst een half uur met een groot Stop bord bij ons als wachtende toeristen moest staan en vervolgens toen we weer gingen rijden moest hij daar staan met een groot bord met SLOW erop. Echt, het zijn toch een bangerds hier af en toe.
Nou, om half 6 waren we eindelijk in het Giant Forest en dat was het helemaal waard!

We werden omringd door bomen die de tand des tijds doorstaan omdat hun hout niet brand en het zelfs te hard is om er iets van te maken. Deze bomen leven zelfs door vuur want als door onweer een boom in de fik vliegt krijgen door de hitte de zaadjes op de grond de kans om open te gaan en is er ook wat zonlicht van boven omdat de bladeren wegbranden waardoor nieuwe Sequoia's kunnen groeien.
Ze zijn echt enorm groot en de General Sherman is de grootste (van Gergö moet ik zeggen: grootste volume want het is niet de hoogste of de dikste) van allemaal!

Toen we terugreden stond er al snel een auto stil langs de weg en voor ik het wist brulde Gergö: BEER!! FOTO'S MAKEN!! Dus half op de rem/ik half uit het raam terwijl Gergö het stuur vasthield foto's maken van waarempel een moederbeer met 2 jongen! Echt geweldig dat we dit tegenkwamen. De foto's waren een beetje wazig want het ging nogal chaotisch allemaal en we durfden de auto niet uit te gaan omdat ze nogal dichtbij waren.
Toen we verderreden stond er 2 minuten verderop alweer een aantal auto's stil en mensen met camera en toen bleek dat daar nog een moederbeer met jongen rondliep en hier konden we wel uit de auto dus toen heeft Gergö de moederbeer er goed opgekregen.

Om 8 uur waren we eindelijk in het hotel en hebben we lekker gegeten. Morgen gaan we een bergroute in Yosemite rijden en hier een stuk wandelen. De dag daarna gaan we Yosemite park echt in om de beroemde punten te bekijken en ook hier hebben we wat korte wandelingen uitgezocht dus dat wordt lekker de natuur in met onze bruine benen!

Hier is dan tot slot nog de link met de nieuwe foto's:

• 18 Augustus 2012 - 10:12

Mama Popping:

Las Vegas is best grappig. Maar geef mij maar de pure natuur. Daarbij voel ik mij het best.

• 21 Augustus 2012 - 14:45

Rosanne:

Wat grappig om het contrast te zien tussen die prachtige natuur en dan zo'n compleet gekke stad als Las Vegas. Echt bizar zeg! Maar wat een prachtige foto's ook weer, die bomen zijn echt immens!! En die beertjes zijn wel heel schattig :) (in het echt vast niet) haha!