Bijna op vakantie! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu Bijna op vakantie! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu

Bijna op vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Anke

30 Juli 2012 | Verenigde Staten, New York

Dit was voorlopig ons laatste weekend in New York. Komende woensdag slapen we bij Newark Airport waar we onze auto kunnen ophalen en dan rijden we donderdag naar Boston toe.
Afgelopen week was behoorlijk saai en eenzaam. Het is een beetje gek omdat ik hier natuurlijk nooit even iemand tegen kom die ik ken of wat dan ook en Gergö zag nog iedere dag dezelfde gezichten maar dat had ik ook niet echt dus ik werd er behoorlijk depri van.
Toch heb ik woensdag nog een keer het holocaust project gedaan en ben ik vrijdag bij een dans middag voor een bejaardentehuis in Harlem geweest. Dit was heel erg leuk want ze kwamen allemaal uit Puerto Rico en ze konden echt geweldig dansen. Het was alleen smoorheet dus na 2 uur latino dansen (achter elkaar) dropen we allemaal van het zweet maar we hadden wel lol.

Die avond gingen we in Princeton uit eten met Rachel en haar man en zoontje. Rachel is de persoon waar Gergö mee werkt hier en ze hadden ons uitgenodigd om in hun hometown met hun uit eten te gaan. Nou, dat was echt een openbaring. Princeton was gewéldig mooi. Ik was even vergeten dat het zo ook kon na 4 weken stof/industrie/haast/viezigheid. Het is een prachtig stadje met heel veel groen, een geweldige campus in de stijl van de oude engelse universiteiten, een superschoon centrum met schattige winkeltjes en het leek ook een stuk meer op het Amerika zoals ik er een half jaar gewoond heb.
Er wonen veel welgestelde mensen en de sfeer was relaxed, easy going. Het etentje was ook heel gezellig en het was gewoon echt leuk om even weer iets cultureel oogstrelends te zien :)

Dit weekend hebben we het Metropolitan museum bezocht. Dit is echt een enorme aanrader, wat een museum! Het is zo groot dat er binnen het museum complete huizen, paleiskamers en binnenplaatsen zijn nagebouwd. Daarnaast hebben ze ook een egyptische tempel, mummies, vele beroemde schilderijen van onder andere Rembrandt en van Gogh, en een grote hoeveelheid griekse en romeinse kunst. De Egyptische afdeling vond ik echt fascinerend. Er waren allerlei sieraden te zien en het is zo leuk om er met je neus boven op te staan en te weten dat dit echt door die mensen gedragen is.
Je ziet een beetje al je favoriete spannende egypte bijbelverhalen tot leven komen. (oke, voor velen in mijn leespubliek geldt dit niet maar toch als je het kende had je vast spannend gevonden haha) Ze hadden ook bizarre gouden slippers met daarbij allemaal gouden dopjes voor op je tenen. Een soort gouden teenbeschermers, helemaal modieus!

Er was ook een grote hal met allerlei kunststukken uit Nieuw Guinea. Hier kregen we uitleg van een museumbewaker en dat sprak weer enorm tot de verbeelding. Zo was er een grote kano met allerlei speren en roeispanen erin. Er hing een pluk haar aan, wat dus echt haar was van een mens wiens hoofd eraf gehakt is omdat hij niet zo lief was geweest voor zijn buurman.

De museumman vertelde ons dat Michael Rockefeller, een welvarende blanke amerikaan, op vele excursies naar dit land ging om al deze kunstschatten te verzamelen. Hij vroeg de stammen er gewoon om en dan kreeg hij van alles mee. Er stonden wat foto's bij van Michael als lantaarnpaal afstekende tussen de inheemse bevolking daar en toen kregen we vervolgens te horen dat hij op een gegeven moment met de kano is gaan roeien en dat er nooit meer iets van hem vernomen is. Hij ging gewoon met een vriend en gidsen de rivier op, ze kregen pech waardoor ze aan de boot moesten hangen maar Michael probeerde naar de kant te zwemmen en sindsdien hebben ze zelfs na vele zoektochten en speculaties nooit meer iets van hem gehoord of gezien.

Goed, het plukje haar op de roeispaan was zwart dus dat was niet van hem besloot ik na wat grondig onderzoek.

Zondag hebben we grotendeels geocachend doorgebracht. Dit ging gelukkig heel goed, veel gevonden! We kwamen wel behoorlijk veel andere geocachers tegen dat was een beetje suf. We hebben nog wel vreselijk gelachen want in Central Park waren een paar caches die op een vervelende drukke plek lagen en die we nog niet hadden gevonden.

Toen we bij plek 1 aankwamen waren daar 2 teams aan het zoeken. Wij zijn dus gewoon bij de brug gaan staan gluren tot zij hem gevonden hadden en zodra zij weg waren hebben wij die cache gepakt :) Nou giecheldegiechel op naar de volgende cache die we nog moesten afstrepen. Toen we daar aankwamen stond een van die teams daar ook al te zoeken! Dus wij zijn gewoon op een rots gaan zitten wachten of zij het konden vinden. Ik kreeg steeds lachstuipen want wij zaten aldoor van: nou jongens, kom op zeg zoek eens wat beter.. zo komen we er nooit!

Jammer genoeg konden zij het niet vinden en liepen ze weg. Toen kregen wij het briljante plan om ze te achtervolgen om te kijken of ze nog meer caches wisten die wij dan ook stiekem konden loggen. Oke, dit alles is ZEER cache onwaardig en zo zouden we het anders nooit doen maar het was nu wel grappig zo. Al snel lieten we dit team los toen we zagen dat het andere team nu ook op die plek ging zoeken en die waren echt zo schattig samen.
Het waren echt 2 van die beetje ubernerds met halflang haar en rugzakjes in hun nek. Zij leken internet op hun telefoon te hebben dus we hebben weer staan wachten en gluren of zij het konden vinden maar ook nu weer geen geluk. Ondertussen hadden wij wel heel veel lol.

Uiteindelijk zijn we gestopt met deze cache-onwaardige praktijken en op huis aan gegaan. Nu is het wachten een beetje op woensdag om alles in te gaan pakken en dan zijn we daarna een week op pad in het noordoosten van Amerika. We gaan naar Boston, (onder andere een walviscruise op de oceaan!) daarna overnachten in Ithaca wat halverwege richting de Niagara Falls is, een dagje naar een soort pretpark/zwemparadijs, en de Niagara Falls bezoeken!

Daarna zijn we weer 2 dagen in New York voor we naar Phoenix doorvliegen voor ons volgende avontuur. We hebben er erg veel zin in!

• 30 Juli 2012 - 08:36

Marieke Van Vugt:

Wat leuk om te lezen dat jullie in Princeton zijn geweest! Waar hebben jullie gegeten? En hebben jullie nog een ijsje gegeten bij de Bent Spoon (zoals jullie misschien wel hebben gemerkt is Princeton een bizarre plek met een overschot aan ijswinkels...). Veel plezier!

• 30 Juli 2012 - 08:54

Eline:

Aaah das wel zielig! Depri zijn in nw york. Gelukiig kun je nu uitkijken naar iets heeeel leuks over 2 nachtjes!!! Nog even volhouden! Dikke knuffel! Dat helpt ook!

• 31 Juli 2012 - 11:25

Mama Popping:

Ha Anke,

Ik heb je reisverslag gevolgd en er van genoten. Jullie gaan nu als het ware naar de outback van de VS. Wij gaan onze Australische outback over een paar dagen jammer genoeg verlaten, waar het landschap lijkt als toen de aarde net was geschapen: rotsen, bomen, planten en wilde dieren en waar de natuur voor zichzelf zorgt. We hebben volledig verbrande bossen gezien, waar toch alweer heel veel groen tussen de bomen verschijnt waaronder heel veel witte lelies. Tussendoor zie je veel wilde kangaroes in de weilanden. We hopen dat jullie ook zoiets mee zullen maken. We horen elkaars verhalen wel als we allen weer terug zijn.

Liefs

• 31 Juli 2012 - 11:25

Mama Popping:

Ha Anke,

Liefs

• 03 Augustus 2012 - 20:46

Onslo:

Dag Buurvrouw en aanhang , best aardig om die berichten van je te lezen maar ik moet je even zeggen "Amerika is niet mijn land" . Persoonlijk zit ik liever voor de deur , ik heb wel problemen gehad met doorzitten maar daar ben ik inmiddels door onze dorpsdokter aan geholpen. Mijn hondje vermaakt zich aardig hier , vanuit een hinderlaag bijt hij nietsvermoedende toeristen graag in de schenen. Ze kunnen mij niets maken , ik ben namelijk bevriend met alle agenten die tegenover mij wonen. Mijn huis staat al meer dan een jaar te koop, vooral mensen met geld vinden het huis te duur, ja ja , zo denken die kapitalisten ook nog aan mij te verdienen . Verder kan ik mezelf goed bedruipen , zelfs zo dat ik ook nog tijd heb om voorbijgangers van goede adviezen te voorzien, gelukkig voor hen maak ik daar ruimschoots gebruik van. Ik wil er nu graag mee stoppen , ik zit al weer een kwartier binnen en moet nodig weer voor de deur. [ klein adviesje " laat je door die Amerikanen niet imponeren , ze denken dat alles voor geld te koop is " . groeten van je eigen Onslootje