Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu

Boston

Blijf op de hoogte en volg Anke

03 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Boston

Terwijl ik dit schrijf zijn we druk bezig met afkoelen op de hotelkamer. Het was vandaag weer zo'n ontzettende warme dag dat je eigenlijk haast niets kunt doen en je al snel uitgedroogd raakt.
We zijn nu in Boston en hebben alweer van alles meegemaakt.
Allereerst vertrokken we woensdag avond uit ons appartement en gingen we naar Newark airport om onze auto op te halen en naar het hotel te gaan.
We mochten een leuke auto uitzoeken en toen begon de helse rit naar het hotel. Echt, wat een ramp. We hadden de richting gevraagd maar als je het knooppunt ziet waar wij anderhalf uur rondjes hebben gereden dan had zelfs de tomtom ons niet kunnen redden!
Dat ging dus zovan: KAK verkeerde afslag, moesten we eerst 20 minuten de verkeerde kant op rijden voor we weer van die snelweg af konden waar we vervolgens in een totaal vreemd dorp onze weg terug naar de snelweg moesten vinden wat ook niet gemakkelijk was, en dat dan ongeveer 20 keer. Op een gegeven moment waren we al 3 keer langs het hotel gereden, maar dan zitten er zegmaar nog 5 banen weg tussen en je kunt moeilijk even door de berm. Uiteindelijk kregen we de juiste richting van iemand en dat bleek ook echt een totaal onmogelijk weggetje dat je opeens in moest maar gelukkig waren we er!
Toen zijn we naar Walmart gegaan om boodschappen voor de reis in te slaan. Terug ging ik rijden, waarbij ik binnen 5 minuten al gezellig op de verkeerde weghelft de bocht in ging omdat het stoplicht een beetje raar hing en ik in het donker niet goed had gezien welke baan ik moest hebben. Gelukkig kwam ons niks tegemoet..

De volgende dag zijn we fris en wel na een heerlijk ontbijt in de auto gestapt om onze weg uit New York te rijden en richting Boston te tuffen. Ik begon met rijden onder het motto: als ik het nu niet probeer dan nooit meer. Nou, het was echt bizar maar wel geweldig. Enorm druk, alleen maar 4 baans wegen waarbij je links en rechts ingehaald mag worden en het gevoel hebt bijna verpletterd te worden door de trucks die je tegelijkertijd gaan inhalen. Op een gegeven moment hadden we gelukkig goed door welke borden we moesten volgen en ik heb ons er keurig doorheen gereden. Maar het was wel echt een avontuur..

Aangekomen in Boston zijn we een stuk van de Freedomtrail gaan lopen. Boston is een enorm historische stad waar alle grote gebeurtenissen uit de Amerikaanse revolutie en geschiedenis plaatsvonden. Het Freedomtrail is een rode lijn (letterlijk) door de stad die je allerlei historische panden laat zien.

Het begon in een park, wat al geweldig mooi was! Net een botanische tuin met prachtige bloemen, grasperken en watertjes. We proefden gelijk het verschil in sfeer met New York: veel meer cultuur, historie, rust en groen.

De Freedomtrail was echt leuk want je kwam de meest bijzondere panden tegen. We hebben in een souvenirwinkel waar de Boston Massacre plaats heeft gevonden een versie van de Declaration of Independance en The Constitution gekocht. Compleet met lintje erom, heel leuk voor de heb en lekker nep!
Het was vooral ook leuk omdat ik deze amerikaanse geschiedenis uitgebreid gehad heb op Highschool en nu dus alles een beetje tot leven zag komen.

's Avonds hebben we weer bij de Whole Foods Market gegeten, nu dus in Boston. We zijn helemaal verliefd op deze winkel geworden!
Daarna moesten we op tijd slapen want we hadden de volgende dag onze Whale trip!

Het begon met ongeveer 20 mededelingen over het feit dat ze maar op 3 motoren konden varen en dat de kans aanzienlijk groter was dat we misschien geen dieren zouden zien. Nou al die waarschuwingen zijn we inmiddels wel gewend we laten ze gewoon lekker in ons oor tetteren dat we ons ALTIJD vast moeten houden (echt je wilt niet weten waar die Amerikanen allemaal mogelijkheden zien om je vast te moeten houden) en dat we vooral niet ergens op mogen klimmen en dat we (letterlijk) onze billen op onze stoeltjes moeten houden.

Na deze glorieuze welkomsttoespraak begon de tocht, een flink stuk de oceaan op! De boot ging heerlijk op en neer dus wij vonden het echt het einde. Op een gegeven moment zag ik voor de boot een vin over het water gaan en even later was voor ons recht in beeld een Minky whale te zien, de kleinste walvis die hier zwemt. Dit was al heel leuk maar toen zagen ze in de verte 2 spuitwolken van andere walvissen dus als een gek met dat bootje erachteraan tuffen (wij houden ons nog steeds goed vast ofcourse) en ja hoor: echte hump back whales! Dat zijn van die hele grote en er was er eentje die steeds een paar keer lucht kwam happen en dan met een mooie zwieper van de staart weer even een duik onder water ging maken. Nou was de walvis aan een kant van de boot en aangezien half amerika daar over de reling hing heb ik maar even dom gedaan en hing ik staand op een bankje half aan een ijzeren balk om alles goed te kunnen zien. Het was echt gaaf, wat zijn die beesten groot! We hebben gelukkig super fotos kunnen maken en we waren heel blij dat we wel een dier konden zien.

Daarna hebben we de rest van het Freedomtrail afgemaakt, lekker een ijsje gegeten in het park.
Hier zaten we aan een tafeltje bij een soort zwemplas van het park. Nou moet je je even voorstellen: het water stond 15 cm hoog en er liepen serieus wel 10 lifeguards rond! 3 op een stoel langs de rand, 3 in het water..

Echt hilarisch, het is hier ook allemaal zo anders ingericht qua veiligheid! Dat komt natuurlijk ook door het slechte verzekeringsstelsel. In een land waar maar weinig mensen echt een goede verzekering kunnen betalen krijg je als bedrijf natuurlijk al snel een zaak aan je broek voor de meest domme dingen. Ik stel me zo voor dat ze dan denken:
hmmm, als we geen 3 waarschuwingen geven als mensen de roltrap oplopen en er gebeurt iets dan moeten wij de gebroken ledematen betalen! Laten we daar iets aan doen..

Goed, wij hebben ons avondeten bij de Whole Foods market genuttigd en vervolgens zijn we helemaal kapot naar het hotel gegaan waar we nu dus even uitrusten.

Morgen rijden we naar Ithaca om te zwemmen bij een waterval, te genieten van een pret/waterpark in Rochester en de Niagara Falls te bewonderen! Dat alles voor de komende paar dagen, het verslag hiervan zien jullie vanzelf verschijnen.

Hier is de link met alle foto's! Ik weet het.. miljoenen keer hetzelfde walvisplaatje maar ik had nog geen zin om álles uit te zoeken dus het is al enigszins gereduceerd.
https://picasaweb.google.com/110333474765507412021/RoadtripBostonWhaleWatch?authkey=Gv1sRgCJWau9qerdzETg

  • 04 Augustus 2012 - 11:37

    Marieke:

    als je de walvisfoto's snel achter elkaar bekijkt is het net een filmpje :)

  • 04 Augustus 2012 - 18:48

    Sarie:

    Hey Lieve Anke,

    Wat ongelofelijk (wahaaat ik weet dus echt opeens niet meer hoe je dat woord schrijft?!) tof die walvissen. Maar ik vind het wel een beetje eng dat je zover op de wereld bent. Maar goed. Life here is pretty boring maar dat is wel goed voor mij. Dus ik heb een nieuwe hobby bedacht: mountain biking door het slik yeeheah! Ow ja en voor de rest is het enige spannende wat me gebeurd is afgelopen week het rijden op TD's scootmobiel. Zo'n ding is dus echt rete chill. Het zit zo comfy, maakt van die vrachtwagen biepjes als je achteruit gaat, en hij kan wel, schrik niet want dit is dus wel levensgevaarlijk: 12 kilometer per uur. Yes, laat dat maar even inzinken... Maar TD is superlief want ze vond dat Nien en ik er allebei op moesten rijden.
    Anke gaan we wel als jullie terug zijn een klein beetje groots mijn 21ste verjaardag alsnog vieren? pretty pleaeaeaese want dit wordt de muffigste 14e augustus ooit. Ik kan misschien een soort van 14 augustus jaarlijkse slik-rol instellen als nieuwe traditie ofzo. Ja, slik-rol: dan rol je door het slik. k vind het wel jammer dat we slik-sleeen gemist hebben dit jaar en volgend jaar moeten we dus wel onze titel verdedigen.
    I miss you love you and I SIIIIIIIINGGGGG this last PAAAAAAAART! blabla en kusjes Sarie

  • 07 Augustus 2012 - 11:01

    Nienke:

    Haha echt geniaal al die waarschuwingen! ;p


  • 07 Augustus 2012 - 11:01

    Nienke:

    Haha echt geniaal al die waarschuwingen! ;p


  • 12 Augustus 2012 - 22:13

    Sarie:

    ,,Warning: do not touch eachother or balloons beacause you might get a little electrical shok''

  • 21 Augustus 2012 - 14:07

    Rosanne:

    Heeeee Anke en Gergö!!

    Het is ff een tijdje stil geweest vanaf mijn kant, dit kwam mede door mijn vakantie (die overigens helemaal super was!!) en het feit dat ik daarna weer lekker veel heb gewerkt!! Maaar nu heb ik eindelijk ene moment gevonden om alle verhalen die ik nog niet gelezen heb, toch te lezen :D
    En ik vind het nu alweer leuk, hahaa van de 4baansweg tot de lifeguards in het 15cm water, prachtig!! En de walvisfoto's vind ik toch wel heel gaaf!! Oh ik ga nu lekker verder lezen!!

    Liefs Rosanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

Zomer 2012

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2012

San Francisco

18 Augustus 2012

Yosemite Park

17 Augustus 2012

Las Vegas, Death Valley & Sequoia

15 Augustus 2012

Foto's

14 Augustus 2012

Antelope Canyon & Grand Canyon
Anke

Actief sinds 23 Jan. 2012
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 67647

Voorgaande reizen:

22 Maart 2019 - 29 Maart 2019

Mallorca

21 Maart 2018 - 29 Maart 2018

Zuid Portugal

31 Oktober 2016 - 08 November 2016

Tenerife

23 Oktober 2015 - 02 November 2015

Utah

07 December 2014 - 16 December 2014

Japan

27 September 2014 - 27 September 2014

Deutschland!

18 Oktober 2013 - 28 Oktober 2013

Herfst 2013

30 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

Zomer 2012

Landen bezocht: