Scenic Highway, Seabreeze & Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu Scenic Highway, Seabreeze & Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu

Scenic Highway, Seabreeze & Niagara Falls

Blijf op de hoogte en volg Anke

07 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Niagara Falls

De afgelopen dagen hebben we alweer een boel gedaan!
We vertrokken vroeg vanuit Boston want we hadden een lange rit voor de boeg.
Uiteindelijk viel dit allemaal reuze mee want we reden over de Scenic Highway dus we hadden het ene na het andere prachtige uitzicht over de heuvels.
Onderweg kwamen we nog een heel apart cafeetje tegen. Het was piepklein en ik wilde even naar de wc maar we durfden niet weg te gaan zonder even iets te drinken want het was echt heel klein.. Dus wij bestellen een ice tea en een lemonade krijg ik echt gewoon zwarte koude thee zonder suiker met 10 ijsklonten erin.. oke dan :)
haha en toen keken we rond en er hingen echt overal foto's van een jongen die dood is gegaan, ene Kyle, maar het hing echt vol met herdenkingstekens aan hem. Beetje raar als je daar gewoon als toerist een drankje komt doen, voelt niet echt gezellig ofzo en als dat al niet gezellig was waren het wel de gitzwarte frituurpannen die ze hadden staan.

Uiteindelijk kwamen we in Ithaca aan in een vreselijk hotelletje dat echt vies en oud en ongezellig was. Gelukkig was dit maar voor een nachtje want leuk is anders!
De volgende dag hadden we een soort relax dag ingepland en zijn we naar een kleinschalig speeltuin/pretparkje geweest waar een waterpark bij in zat. Dit was wel echt heel leuk ouderwets vermaak: een gave houten achtbaan, een soort schommelschip over de kop, nog 2 kleine achtbaantjes, een zweefmolen en wat meer van dat soort attracties.
Verder hadden ze dus een waterpark met allerlei glijbanen en dat was zo heerlijk! Halverwege, rond een uur of 2, ging het echt keihard onweren. Nou hebben we hier al flink wat buien meegemaakt want het weer is zo veranderlijk als wat maar dit was echt de heftigste.
Het heeft wel meer dan een uur gehoost en geknetterd en daarna ging bijna iedereen weg uit het park waardoor ze om half 5 dicht gingen.
Wij hebben nog snel wat glijbanen gedaan en zijn toen verder gereden naar Buffalo. Hier kwamen we in een super hotel! We hebben zelfs een woonkamer en alles is luxe en gezellig en de service is ook nog eens heel fijn.
Vandaag gingen we dan naar de Niagara Falls toe. We wisten allebei niet precies wat we ons erbij moesten voorstellen maar ik kan je vertellen: we zijn echt weggeblazen door hoe machtig mooi dit was!
We kwamen aanrijden in de auto en we zagen echt van 2 mijl afstand al een gigantische rookwolk hangen wat later dus gewoon de damp van de watervallen bleek te zijn.
Op een gegeven moment keken we opzij en reden we opeens langs de kolkende rivier die al snel de afgrond in stortte in de vorm van de Niagara Falls.
Het was bijna onwerkelijk, al dan niet door het glasheldere zwembadwater dan wel door de breedte en de woestheid van de rivier. Wij waren allebei echt zo enthousiast als wat om alles te gaan bekijken dus op een drafje naar het uitkijkpunt en vanaf dat moment hebben we echt 6 uur lang alleen maar 'oh' en 'aah' momenten gehad!
De foto's laten dat wel zien denk ik. We zijn eerst met the Maid of the Mist geweest, een soort boot waar je met allemaal andere smurfen (blauwe poncho's) op staat en die vaart dan langs de watervallen en weer terug. Ze komen echter zo dichtbij dat het water je in het gezicht slaat en we konden echt niets meer zien. De boot ging ook helemaal op en neer want hij vaart echt heel dicht naar de watervallen toe. Dit was al geweldig leuk en aan het einde kon je dan weer langs wat trappetjes omhoog lopen om vlak onder de waterval te staan en wat foto's te nemen.
Daarna zijn we de grens met Canada overgestoken. Dat was echt een tegenvaller. Het was wel leuk dat je vanaf hier alledrie de watervallen in een geheelplaatje kon zien maar het was hier zo ontzettend druk en toeristisch! Aan de amerikaanse kant hebben we geen rijen gehad, er waren wel mensen maar niet zoveel en we konden overal goed bij. Aan de canadese kant was het echt een gekkenhuis en je staat daar super ver weg van de watervallen terwijl je aan de amerikaanse kant op wel 10 manieren onder, bij of zelfs half in de watervallen kunt staan!

Maar we hebben een Canada stempel in ons paspoort :)
Na lekker geluncht te hebben met uitzicht op de watervallen zijn we onze laatste activiteit gaan doen: de Cave of the Winds.
We kregen prachtige (lees: lelijke) slippers en wederom een grote poncho. Het idee van de Cave of the Winds is dat ze ieder jaar in de lente een stellage aan trappen en platforms echt naast de watervallen bouwen waar je overheen kunt lopen en deze brengen je echt onder de waterval. Je kunt het je niet voorstellen maar er is een Hurricane deck en daar staat zoveel wind en water dat je gewoon de foto's maar even moet kijken om te begrijpen hoe gaaf dit was.
We waren echt helemaal doorweekt na dit avontuur want we gingen natuurlijk wel 4 keer terug naar dat Hurricane Deck omdat je daar het meest dicht onder de waterval stond.
Hierna zijn we moe en voldaan terug gegaan naar het hotel en nu bereiden we ons een beetje voor op de mega rit terug naar New York City! Dan is het een dagje 'rust' en woensdag met het vliegtuig naar Phoenix, Arizona.

Ow: tot slot een hele grappige anekdote.
Anke en Gergö gaan eten in een soort chinees restaurant hier in Buffalo. We kijken op de kaart en ik merkte op dat het wel vreemd was dat ze overal spruitjes door hadden.. waar ik ook keek, overal zaten Sprouts door! Zelfs door de loempia's :S
Dus ik had een noodle gerecht uitgezocht maar Gergö wees me erop dat ook daar Sprouts doorzaten.. naja die kon ik wel opzij leggen dacht ik. Gergö merkte nog op dat het wel een lokale specialteit zou zijn maar het leek mij zo raar. Wie vind het nou leuk om door alle gerechten spruitjes te doen?
Toen ik mijn bord kreeg ging er een helder licht aan. Het lag namelijk vol met Tauge en ik bedacht mij dat inderdaad hier Tauge sprouts heet, en dat spruitjes Brussels Sprouts heet!
We hebben dus vreselijk zitten lachen omdat we zo bloedserieus bezig waren met die spruitjes maar dat bleek dus niet helemaal correct..

Dat was het weer!
Hier de link naar de geweldige foto's die we hebben kunnen maken:

https://picasaweb.google.com/110333474765507412021/ScenicHighwayNiagaraFalls?authkey=Gv1sRgCIXT5rugvLPsnwE

  • 07 Augustus 2012 - 07:14

    Klarie:

    Hoihoi,

    Fijn daar jullie genieten van jullie vakantie. Klinkt echt heel gaaf. Snelweger met fantastische uitzichten, wel wat anders dan onze afsluitdijk;)

    Hoogste lijkt mij ook heel mooi. Hier was net op het nieuws dat er drie jongens waren opgepakt nadat ze in de falls hadden gezwommen. Ze moesten echter wel uit het water worden gered...

    Geniet nog even en ik hoor de verhalen graag als jullie weer terug zijn.
    Liefs

  • 08 Augustus 2012 - 14:56

    Eline:

    Haha die sprouts komt door de smurfen! Ik ga nu de foto's kijken!!
    Maar het klinkt al geweldig!
    Veel plezier met jullie volgende trip naar Arizona!
    xxxx

  • 08 Augustus 2012 - 14:59

    Eline:

    Oke, na het bekijken van de foto's moe tik echt nog even een berichtje achterlaten!
    WAUW!!! ik werd er helemaal stil van (nu is er ook niemand hier tegen wie ik kan praten, maar ik werd zelfs stil van binnen!) Jeeeemig wat mooi!! En mooie foto's ook.
    WAUW WAUW WAUW PRACHTIG GEWELDIG SUPER WAUW!!

  • 10 Augustus 2012 - 14:06

    Pappa Di Pipo:

    lieve Anke en gergo. Mochten jullie ooit wat meer aandacht behoeven dan kan ik je aanbevelen een niet al te ernstig ongeluk te simuleren. Een vriendelijk woord , een lief gebaar en hartelijke meelevendheid zijn je deel in dit ondermaanse bestaan. Van het shanty koor kreeg ik o.a een enorme fruitmand. Hoe is het bij jullie, we hebben enorm genoten van de niagara foto's en alle verhalen.ik stop er weer mee [ het zitten valt me nog zwaar] groeten Papa di pipo.

  • 11 Augustus 2012 - 14:49

    Eise:

    Wat een belevenissen allemaal zeg! Prachtige foto's, hoewel ik moet bekennen dat jullie die 'slippers-foto' toch wel de topper-van-de-reis gaat worden....
    Als je de USA op schaalgrootte naast Schiermonnikoog zou plaatsen zou dat laatste meer de indruk kunnen wekken van een of ander stofje op de kaart. Maar niets is minder waar. Op die 'micro-eiland' gebeurt werkelijk van alles! Toen ik gisteren had besloten een onschuldig fietstochtje over het eiland de maken, werd ik vlakbij Banc's Bank (voor de niet Schiermonnikoog-kenners onder de lezers: de eilander interpretatie van het Statue of Liberty...) aangesproken door een jong stelletje (begin twintig) die mij vroegen waar de vogel-kijkhut was!?!?!? Anke en Gergö weten direct wat ik bedoel. Ik heb nog even overwogen om ze, voor alle veiligheid, maar snel de verkeerde kant uit te sturen, richting baken Kobbeduinen (ca 7 km fietsen), want ik moet er niet aan denken wat het bezoek aan die vogelhut voor consequenties zou kunnen hebben. Enfin, ik heb ze toch maar gezegd dat ze heel dichtbij in de buurt waren en dat ze met enig zoek- en speurwerk die hut wel konden vinden. Wel en passant meegedeeld dat de bar in de vogelhut om 20 uur sluit om te voorkomen dat er 's nachts anders overlast zou kunnen ontstaan rondom de Westerplas van dronken, luidruchtige vogels (vooral die, zo onschuldig ogende, eenden zijn, als ze wat te veel op hebben, regelrechte relschoppers!). Ik hoop dat het uiteindelijk goed is afgelopen met die twee.
    Verder is het hier op het eiland erg druk, maar dat mag ook wel want het is immers hoogseizoen. Waar ik wel mee ben begonnen is het fotograferen van 'in het wild lopende stelletjes met zgn. Unisex-kleding': mensen die exact dezelfde jas, trui of fleece aan hebben. Ik las deze zomer in de weekendbijlage van Het Parool een interessant stukje daarover, waarin de betreffende journalist deze stellen duidelijk wist te omschrijven. Ik citeer: "algemene kenmerken: degelijke stellen, met verstandige kleding die tegen wind en weer beschermt. Stevige schoenen, korte, makkelijke kapsels. Ze lopen flink door, in de pas. Ze stellen zich samen op langs de branding om naar de ondergaande zon te kijken, maar hun grootste verbondenheid is niet met de kosmos, maar met elkaar: Ze hebben dezelfde kleding aan!" Einde citaat. Deze mensen zijn niet gek, ze hebben alleen een radicale kledingkeus! Ik heb er inmiddels op het eiland ook al een paar op foto weten vast te leggen, maar wellicht kunnen jullie in de USA ook nog wat van die stellen fotograferen? Nu ben ik zelf totnutoe nimmer in de USA geweest, dus moet afgaan op de verhalen. Begreep dat "overgewicht" daar schijnt te zijn uitgevonden en nog steeds wordt gepromoot door de grote voedings-aanbieders (simpel weg te grote porties) en daarmee ook de populariteit van de zgn. 'sqare pants'. Als die Unisex-kleding in de USA ook in de mode is (geweest) dan is het denkbaar dat julie vandaag of morgen mensen in square pants tegenkomen die 's morgens bij het aankleden hebben besloten exact dezelfde kleding aan te trekken. Gaarne of foto vastleggen. Maar voel je niet verplicht uiteraard.
    Tenslotte moet ik bekennen dat ik blij ben dat jullie zo genieten van de reis door de USA, maar dat het ook jammer is dat jullie deze zomer niet op Schiermonnikoog zijn. Er gebeuren hier nl. te veel maffe en komische dingen, die ik graag allemaal via deze berichtenservice jullie kant uit zou willen sturen, maar dat zou wellicht de leesbaarheid voor de overige bezoekers wat in gevaar kunnen brengen.
    Geniet van jullie verblijf aldaar en ik zal komende week wederom een kleine update geven van de 'zomerperikelen op een schitterend waddeneiland anno 2012'.... Vanmiddag "happy hour" in de vogelkijkhut, dus ben benieuwd wie we daar allemaal weer gaan tegenkomen. Ik hoorde zoiets dat er een gratis maaltijd wordt verstrekt: Hollandse Spruiten! Dus Anke, wees maar blij dat jullie nog ff in de States zitten...!
    Groeten van Eise

  • 21 Augustus 2012 - 14:16

    Rosanne:

    WAAUWWW!! Wat een prachtige foto's, echt geweldig :D moet je nagaan hoe vet het is als je daar ECHT geweest bent!! Echt mooi hoor :D
    Hhahaha en "the sprouts" geweldig ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Niagara Falls

Zomer 2012

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2012

San Francisco

18 Augustus 2012

Yosemite Park

17 Augustus 2012

Las Vegas, Death Valley & Sequoia

15 Augustus 2012

Foto's

14 Augustus 2012

Antelope Canyon & Grand Canyon
Anke

Actief sinds 23 Jan. 2012
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 67639

Voorgaande reizen:

22 Maart 2019 - 29 Maart 2019

Mallorca

21 Maart 2018 - 29 Maart 2018

Zuid Portugal

31 Oktober 2016 - 08 November 2016

Tenerife

23 Oktober 2015 - 02 November 2015

Utah

07 December 2014 - 16 December 2014

Japan

27 September 2014 - 27 September 2014

Deutschland!

18 Oktober 2013 - 28 Oktober 2013

Herfst 2013

30 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

Zomer 2012

Landen bezocht: