White Mountains - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu White Mountains - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu

White Mountains

Blijf op de hoogte en volg Anke

24 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Portland

Gisteren hadden we een volle dag in de White Mountains met allerlei plannen waar uiteindelijk weinig van terecht kwam.

Wat wij niet wisten (maar eigenlijk best logisch is) is dat 20 oktober echt álles hier dicht gaat tot het winterseizoen in december begint.
In ons dorpje Lincoln was dus niemand te bekennen en het 'resort' waar wij zaten was compleet verlaten.
Het was eerst al een tour om ontbijt te krijgen want ieder restaurant is dicht. Uiteindelijk vonden we een hotel verderop waar ze gelukkig wel ontbijt serveerden dus daar hebben we lekker gegeten.

Daarna zijn we begonnen met de Kancamagus Highway, de scenic highway van deze omgeving.
Hier hingen de bijzonder herfstkleuren gelukkig nog wel aan de bomen in tegenstelling tot veel andere gebieden waar we door zijn gereden. De uitzichten waren erg mooi, we hebben er vooral vanuit de auto van genoten want het regende een beetje.

Toen we eenmaal bij Mt. Washington waren om te kijken was het echt behoorlijk heftig weer daar boven en zoals we al wisten was het helemaal afgesloten dus we zijn snel verder gegaan naar het beroemde resort bij Bretton Woods waar vele beroemdheden geslapen hebben op hun ski vakantie in New Hampshire.
We hebben onze auto geparkeerd en hoewel we ons wel een beetje bekeken voelden zijn we maar gewoon naar binnen gelopen voor een kop koffie.

Dit is echt zo'n hotel waar ze zó chique doen dat je bijna de slappe lach krijgt en ondertussen komen we op andere plekken veel meer vriendelijke mensen tegen dan hier. Net alsof ze het hier toch al niet meer waar hoeven te maken.
De wc's waren voor amerikaanse begrippen echt victoriaans chique en natuurlijk pleeg je je plasje onder het genot van klassieke klanken.
Na dit bekeken te hebben zijn we een kop koffie gaan drinken en hebben we even gegluurd of lunch uberhaupt betaalbaar was.. gelukkig wel!

Daarna weer terug met de gewone burgers op de highway en na het bewonderen van nog wat schattige dorpjes zijn we uiteindelijk weer in ons hotel terecht gekomen.
Wat wel enorm gezellig is is dat hier de herfst écht gevierd wordt. Met dat Halloween (en Thanksgiving) er aan zit te komen zijn de mooie decoraties met pompoenen niet te tellen en zie je complete voorstellingen met poppen gemaakt van pompoenen langs de weg. Alle winkels maken er wat moois van met lampjes en hooibalen en typische herfstdrankjes zijn hot Apple Cider (al dan niet gemixt met iets anders) en alles met pumkin spice: Latté pumkin spice, pumkin spice bagels, pumkin spice bier..
Je ziet dus overal vrolijke kleuren/plaatjes en je kunt er niet omheen dat Amerika echt alles uit de kast haalt als ze iets vieren Het ziet er hier een stuk minder depressief uit dan in Nederland met de herfst maar wij hebben natuurlijk ook niet echt een herfstfeest waar we naar toe leven.

's Avonds voor het eten zijn we nog even gaan geocachen waarbij Gergö echt bijna met de auto een begraafplaats op is gereden.. We hebben de auto maar even in de bosjes geparkeerd :)
Na weer een heerlijk maal bij The Common Man zijn we vroeg gaan slapen en vanochtend doorgereden naar Portland.
Hier hebben we de beroemde vuurtoren bewonderd en ook weer even wat geocaches opgezocht.

Portland is een echt ruig vissersstadje: het ruikt overal naar vis, alle mensen handelen/werken in de vishandel, overal staan plaatjes van vis en alle toeristische souvenirs zijn 'vissig'.
Gelukkig is hier een Whole Foods Market waar we vandaag zowel lunch als diner gegeten hebben.
Zo jammer dat we dat niet in Nederland hebben.. Ik weet zeker dat er echt een gigantische markt voor is!

We zijn allebei enorm benieuwd naar Acadia National Park morgen.. dat moet echt fanastisch mooi en ruig zijn dus we kunnen niet wachten om weer in de auto te stappen en door te rijden naar onze bestemming voor de komende paar dagen!