Laatste dag van het ruige leven - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu Laatste dag van het ruige leven - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu

Laatste dag van het ruige leven

Blijf op de hoogte en volg Anke

27 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Bar Harbor

Vandaag hebben we 's ochtends de andere hoek van Mount Desert Island verkend. Fijn in de auto rondrijden en genieten van alles wat dit nationaal park te bieden heeft met natuurlijk af en toe een stop en een kleine wandeling naar een mooi punt.

We hebben geluncht bij een locaal cafe: the thirsty wail. Dit was ook wel weer een ervaring want dan bestel je een grilled turkey/cheese sandwich omdat we niet zoveel hoefden en dan krijg je 2 hele dikke boterhammen die wel heel rijkelijk in boter zijn gebakken met daarop maar liefst 10 plakken kalkoen. En dan heb ik het niet over die schattige ronde plakjes die je in de voordeelverpakking van de albert heijn krijgt. De tosti was in zijn totaliteit wel 8 centimeter dik en hoewel ik inmiddels 8 maanden van mijn leven in de US heb gespendeerd is dit soms nog steeds weer een shock.

Met dus een, ik zou zeggen stevige bodem maar het was eerder tot de nok vol vetrokken we naar Sandy Beach want vanaf daar loopt het Beehivetrail omhoog de rotsen op.
Nou, met die 'wandeling' hebben we onze boterham wel weer verwerkt want het was best een uitdaging! Bij het begin stond een bord dat er mensen gewond en dood zijn gegaan bij dit parcours blablabla ik zei nog dat zetten ze hier zelfs bij wc hokjes neer dus het zal wel maarrrrr ik moet toegeven dat je hier best dood kunt gaan als je niet voorzichtig bent. Je moet wel je best doen, maar het kan wel.

De trail ging namelijk recht de rotswand op met allerlei ijzeren stangetjes waar je op kon staan en de richels waren steeds maar een kleine meter breed dus je moet wel een beetje common sense gebruiken als je daar rondhuppelt.
Uiteindelijk kwamen we zonder kleerscheuren boven aan en dan zijn de uitzichten weer zo adembenemend!
We hebben nog wat rondgereden en onze dag besloten in een heerlijk eetcafé.

Morgenochtend rijden we van Acadia naar Portland terug om daar te lunchen, dan door naar Salem om de hekserij te bewonderen en tot slot eindigen we de dag weer in Boston vanaf waar we maandagavond terugvliegen naar Nederland.

Afscheid nemen dus.. van de mannen met baarden, vislucht, harde zeewind, golven op de rotsen, zonnestralen door de bomen, bold eagles (ook al heb ik er maar 1 gezien), warme praktische kleding, pompoenen, pionieren, miljoenen witte kerkjes, elanden en beren (die ik graag had ontmoet.. het mocht niet zo zijn)
Zulke mooie dingen zouden eigenlijk nooit moeten stoppen :)

• 27 Oktober 2013 - 15:34

Mama Popping:

Het is de vraag of jullie avontuur is afgelopen. In het goede oude Europa, zelfs in Nederland en natuurlijk in Hongarije, zijn nog heel veel schatten te vinden. Het avontuur is net begonnen.l