Disney en M&M - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu Disney en M&M - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu

Disney en M&M

Door: ankepopping

Blijf op de hoogte en volg Anke

06 Juli 2012 | Verenigde Staten, New York

Vanochtend zijn we rond 11 uur richting Newark vertrokken om in ons appartement te trekken. De reis van hartje Manhattan naar hier is echt goed te doen, 15 minuten met de trein en we zijn er. Grappig is dat wanneer je New York uit bent het direct heerlijk groen is en je niet het idee hebt dat je in de buurt van zo'n grote stad zit. Maar aan de andere kant is New York zelf ook best groen, ze hebben overal grote parken aangelegd en allerlei mogelijkheden om daar te fietsen etc. Het is niet zo vies als je zou denken ze zijn echt enorm met groenvoorziening bezig waar kan.

Goed, wij kwamen aan bij het appartement en het was echt zo geweldig dat we het haast niet konden geloven. We werden onthaald door Madeline en haar man en zoontje. Zij hebben dit hele gebouw gekocht als een soort verlepte schuur en er vervolgens een 3 verdiepingen hoog paradijs van gemaakt waar zij op de beneden verdieping werken en daar woont ook nog 1 persoon, op de eerste verdieping zitten wij en zij wonen zelf op de bovenste verdieping.
Het appartement is echt briljant, de foto's spreken voor zich! (zie link onderaan)
We hebben zelfs een eigen ijsmachine in de vriezer en er lagen 2 flessen wijn klaar, jus d'orange, een schaal druiven in de koelkast, lekkere kaas, echt een enorm warm onthaal.

Nou wij dus helemaal blij rondjes rennen door het appartement nadat zij weer weg waren (quote Anke: Ik kan rondjes rennen om het keukenblok!) en vervolgens snel alles uitgepakt om boodschappen te doen. Dat was niet zo'n succes want de plaatselijke portugese supermarkt was zo belachelijk duur dat we het later ergens anders gingen proberen.

Dus op naar Manhattan: Times Square. En wow wat was dit mooi. Je weet niet waar je kijken moet er kwam nog net geen druppeltje kwijl uit mijn open mond. Even ter illustratie van hoe ik daar rondliep..

We gingen naar de Disney winkel en dat was zo ontzettend mooi! Alleen maar Disney! Ook hier spreken de foto's voor zich.. Ik wilde heel graag een aandenken als in een knuffel maar Gergö vond dat een beetje onzin. Tot ik opeens een Ferb vond, en toen gingen we opeens niet alleen Ferb kopen maar ook Phineas erbij. Gergö heeft zelfs gevraagd of ze Perry ook hebben maar die was uitverkocht dus daar gingen we nog voor terug komen. (dit was mijn aandenken-redding) En nu hebben we dus Phineas en Ferb knuffels!

Verder hebben we de M&M winkel bekeken en ik heb nog nooit zoveel m&ms bij elkaar gezien.. ik werd er echt helemaal gelukkig van het is zo leuk allemaal en alle amerikanen zijn zo heerlijk vriendelijk en beleefd tegen je. Echt weer genieten.
We hebben nog snel een hapje gegeten en daarna in Newark nog de echte boodschappen gedaan bij Path-mark.
Nou, dan volgt nu toch het grappige verhaal van de dag:

Wij wilden gewoon wat eten kopen want anders wordt het wel een heeeele dure vakantie maar als ik zeg dat 100 broodzakjes hier voor 6 dollar verkocht worden, een klein stronkje broccoli 4 dollar kost en bruin brood 3 dollar dan is het al snel duidelijk. Als je hier normaal gezond eten wilt kopen moet je echt een fortuin hebben het kan gewoon NIET. Alleen de dingen met veel suiker en vet zijn echt goedkoop. Ik kon me dat helemaal niet herinneren van toen ik hier was het was wel echt heel extreem en niks beter dan in die Portugese supermarkt terwijl dit gewoon een soort Walmart was.
Maar we hebben het maar over een andere boeg gegooid: onze vriezer ligt nu vol met Riceroni (rijst met een smaakje en wat groente) grote zakken diepvriesgroente en kant en klare kipworstjes en bonen in blik. In het weekend gaan we toch uit eten dus deze week vermaken wij ons verder met veel rijst, groente en bonen.
Volgende week hebben we als thema: pasta uit de vriezer.

Maar we hebben eten! En natuurlijk ook wat lekkere dingen erbij ;)

Toen we gingen uitchecken begon de ellende. Wij gingen met onze kar vol rijst en bonen bij een self-check balie.
Nou wij aan het klungelen want die stomme scanner deed het heel slecht. Dus het duurde echt een halve minuut per product en tot overmaat van ramp merkten we halverwege op dat die kassa eigenlijk alleen voor mensen met minder dan 15 producten was.. stonden wij daar met een rij mensen achter ons langzame bliep acties uit te voeren.
En steeds tussendoor riep dat apparaat naar ons: WAIT FOR AN ATTENDANT, WAIT FOR AN ATTENDANT.
Dus op een gegeven moment riep ik maar terug: DIT ZIJN MUESLI-REPEN. HUP! SCANNEN!

Uiteindelijk alles ingepakt, ons excuus aangeboden en gevraagd hoe het nu zat met korting.

Dan moet je even een pathmark kaart aanvragen... dat zou ons 16 dollar schelen. Wij dus naar de balie moesten we serieus wel 8 producten weer uit de tassen vissen (en die waren echt OVERVOL) zodat hij het kon scannen. En ook daar stond weer een mega rij achter ons, en wij maar klungelen met pakjes boter en mueslirepen en zoeken naar producten die op het bonnetje vrij cryptisch omschreven waren (lght b&b zijn mueslirepen)
Ik moest zo lachen, het was echt heel dom want we gaan niet eens meer terug naar die winkel en nu hebben we dus speciaal een kortingspas voor Pathmark gekregen. Dat soort dingen overkomen ons echt iedere dag je wordt er soms gewoon jolig van. Maar, we zijn thuis met boodschappen en het is echt genieten aan alle kanten hier!

Dit was een lang verhaal, met heel veel onzin. Maar ik vind het zo leuk om te vertellen :) Dan is dit tot slot nog de link met de fotos van onze eerste dag hier:

• 07 Juli 2012 - 08:59

Eline:

Hiiiii aah de foto's zijn zo leuk!
    Elke ochtend wakker worden met Ankeverhaaltjes is niet vervelend!! Ik ga vast slapen misschien is er dan weer een verhaaltje..

• 07 Juli 2012 - 20:06

Erika:

Hier bij ons zijn jullie vandaag 1 jaar getrouwd!! Leuk hoor en jullie zien er nog zo ontzettend jong uit om al getrouwd te zijn !!Bedankt voor de leuke reisverhalen , zo beleven wij alle landen,pleinen,kathedralen ook een beetje.Geniet ervan,groeten van ons vieren, XXXX

• 09 Juli 2012 - 13:28

Rosanne:

Aah wat een mooie foto´s!! En wat een leuk appartement :D

• 09 Juli 2012 - 18:39

Sarie:

Hey poepie, bij die foto van jou en die blauwe m&M lijkt et net of je in zn kruis wil prikken! haha!