Another hot day.. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu Another hot day.. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu

Another hot day..

Door: ankepopping

Blijf op de hoogte en volg Anke

08 Juli 2012 | Verenigde Staten, New York

Het beloofde koudefront laat behoorlijk op zich wachten. Het is hier echt verschrikkelijk warm overdag, vandaag viel het gevoelsmatig een beetje mee omdat het minder humid was maar dan is het nog steeds eigenlijk niet te doen.
Toch is het altijd nog beter dan de nederlandse 'zomer' dus we mogen niet klagen =)

Vanochtend hebben we een presbyteriaanse kerkdienst bijgewoond. Het was prima en lekker amerikaans. Ze hadden een nieuwe organist maar het orgel was kapot dus hij moest op een electrische piano. De pred. vertelde ons dus: ok, so I promess you this guy can play really good. Go to his website, this guy rails the organ! Its just that the organ broke down but next week you'll be up to a lot!
Heerlijk :)

Daarna naar Ground Zero. Dat roept echt zoveel woede en ongeloof op, wat een apen die dat gedaan hebben. Als je daar rondloopt en dat monument ziet met al die namen en in de kerk ernaast rondkijkt waar alle brieven en steunbetuigingen uit het hele land hangen en waar nog steeds stille getuigen zijn te vinden van de ramp.
Het is tegelijkertijd hartverwarmend om te zien hoeveel mensen zich koste wat kost hebben ingezet om alles er weer boven op te krijgen. Het is echt huilbaar om er te zijn.

Verder hebben we vanmiddag een verrukkelijke wandeling gemaakt over de pieren van de Hudson. Daar zijn allerlei parken aangelegd, het is groen en mooi en echt genieten! Je zou haast niet denken dat je in zo'n drukke stad bent maar in de verte doemen de wolkenkrabbers op. Dat lijkt heel gaaf.

Tot slot liepen we vanaf daar over the Highline. Dat is een oude spoorweg die boven de weg langs door het Meat packing district loopt. Ze hebben hier een complete boulevard/park van gemaakt. Zo mooi! Kijk de foto's maar gewoon dat zegt genoeg.. Je loopt eigenlijk over de drukke straten van New York in een groene oase met allerlei leuke uitkijkpunten.
Als je ziet wat een prachtige projecten ze hier in de stad hebben geloof je je ogen niet. Daar is het noorderplantsoen niets bij, je merkt dat er een turning point begint te komen in het ecologisch besef van New York en je ziet dat op allerlei plekken in de stad.

Nu gaan we zo lekker Dharma en Greg kijken en een wijntje drinken, we zijn 11 uur op pad geweest! Morgen begint het 'normale' leven en ik moet maar eens kijken wat ik dan ga doen.. Mijn orientatiecursus is pas donderdag dus dat is nog even wachten.
Hieronder weer de link met de foto's:

• 09 Juli 2012 - 13:40

Rosanne:

Jeetje wat indrukwekkend zeg, die ground zero foto's!

• 10 Juli 2012 - 18:33

Lisette:

Ik lees nu een paar verhalen terug, maar je hebt al weer een boel meegemaakt, leuk! En indrukwekkend ook. Net als de foto's, bijzonder moet dat zijn om daar te zijn. Ik ga morgen op vakantie (jeej!) dus ik zal een tijdje niet lezen hoe je je vermaakt, maar ik ben benieuwd wat ik gemist heb als ik weer terug kom, ha ;-).
    Liefs!

• 11 Juli 2012 - 14:06

Stefany:

Wauw wat een indrukwekkende foto's! Het is nog steeds leuk om je verhalen terug te lezen! Geniet ervan! :) Ik zie trouwens ook al een paar keer het reisboekje terug op de foto's, heel goed Anke! :) x