Top of the Rock - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu Top of the Rock - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu

Top of the Rock

Door: ankepopping

Blijf op de hoogte en volg Anke

13 Juli 2012 | Verenigde Staten, New York

Hoera het weekend is begonnen!
Morgen gaan we fijn op pad en weer van alles bekijken.

Gisteren zijn we 's avonds naar de Top of the Rock observation deck geweest. Dat is zoiets als het empire state building maar dan:
- iets (echt maar iets) minder hoog
- minder duur
- minder druk
- mét uitzicht op central park én het empire state building.
Vandaar onze keuze om deze toren te kiezen en we waren er niet rouwig om! Echt geweldig en adembenemend, we hebben de zon onder zien gaan boven de stad en daarna gingen er steeds meer lampjes aan tot New York veranderde in een soort bizarre diamant. Weer een boel foto's gemaakt natuurlijk, als je opeens 5 rare foto's van mij tegenkomt is dat omdat Gergö instructies gaf die ik niet helemaal begreep.

Verder heb ik mijn orientatie cursus gehad. Dit was in Brooklyn en Brooklyn is nu elke dag in het nieuws omdat er volgens de inwoners te weinig wordt gedaan aan het aanhoudende geweld. In de afgelopen 2 a 3 week is er een agent doodgeschoten, een jongen die aan het basketballen was neergeschoten en een kind van 3 in zijn been geraakt op de speelplaats.
Ik voelde me dan ook totaal niet op mijn gemak, het is hetzelfde volk als hier bij ons in de Ironbound maar de sfeer is echt minder.

De orientatie was wat ik al een beetje verwacht had: uitleg van alles wat ook op de website staat en ik wist dus alles al. En nee natuurlijk ga ik niet dronken ten tonele verschijnen als ik met bejaarden in rolstoelen ga lopen.
Ik zie de koppen al voor me: nog meer geweld in Brooklyn, bejaarde de Hudson ingekukeld na dronken duwtje van begeleider.
Maar goed, daarna kon ik me inschrijven en ik heb gelijk voor volgende week een paar leuke projecten in Manhattan! Heb er echt zin in!

Nu ga ik even iets doen aan de aanhoudende vieze vislucht die nog in mijn neus hangt van ons supermarkt bezoekje van daarnet. We gingen even snel naar de dichtsbijzijnde portugese en daar zit een vismarkt in en die stinkt echt zo erg dat ik allerlei rare ademhalingsmanouvres moet uithalen zodra ik niet meer in de veilige zone van de pindakaas en jam zit. Daar zijn papa's blikjes vis echt wc-verfrissers bij in vergelijking qua geur.

Hier de link met de prachtige uitzichtfoto's!

https://picasaweb.google.com/110333474765507412021/TopOfTheRock?authuser=0&authkey=Gv1sRgCO7b55jB7Y_YEA&feat=directlink

  • 17 Juli 2012 - 13:31

    Rosanne:

    Waauw wat prachtig die uitzichtfoto´s!! Ik moet ff een inhaalslag maken want ik had je laatste 4 verhaaltjes nog niet gelezen. Maaar ik lees ze nu met een aflevering van Phineas en Pherb op de achtergrond.. how cool is that ^^

  • 01 Augustus 2012 - 10:02

    Eline:

    Ik ga even reageren op alles wat ik nog niet gedaan had. Ik dacht dat ik dit verhaal nog niet had gelezen, maar toen las ik over dat empire state building en toen herinnerde ik me weer dat ik daar over gedroomd heb die nacht dat ik dit las! OMG! Ik droomde volgensmij iets dat ik er opstond maar dat het heel smal was en dat ik er bijna afviel ofzo. En misschien ook nog wel dat er een energielaag omheen zat, dat had ik dan weer uit de hongerspelen HAHA HOEHOE HIHI.
    Zoooo nu heb ik weer op deze gereageerd! NEXT!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Zomer 2012

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2012

San Francisco

18 Augustus 2012

Yosemite Park

17 Augustus 2012

Las Vegas, Death Valley & Sequoia

15 Augustus 2012

Foto's

14 Augustus 2012

Antelope Canyon & Grand Canyon
Anke

Actief sinds 23 Jan. 2012
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 67611

Voorgaande reizen:

22 Maart 2019 - 29 Maart 2019

Mallorca

21 Maart 2018 - 29 Maart 2018

Zuid Portugal

31 Oktober 2016 - 08 November 2016

Tenerife

23 Oktober 2015 - 02 November 2015

Utah

07 December 2014 - 16 December 2014

Japan

27 September 2014 - 27 September 2014

Deutschland!

18 Oktober 2013 - 28 Oktober 2013

Herfst 2013

30 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

Zomer 2012

Landen bezocht: