American Weekend - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu American Weekend - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu

American Weekend

Door: ankepopping

Blijf op de hoogte en volg Anke

15 Juli 2012 | Verenigde Staten, New York

Inmiddels is ons weekend alweer afgelopen. Inmiddels is er eindelijk iets te bespeuren van het onweer dat ons al 2 week voorspeld is. Het flitst onophoudelijk in de lucht!

Zaterdag begonnen we met een wandeling over Brooklyn bridge. Koffie in de hand, donut erbij en lopen maar.
Aan het einde van de brug waren we vlakbij Chinatown, ons volgende doel.
Dit was echt enorm leuk want het is niet toeristisch neppig of namaak maar écht heel erg chinees. Alles is in het chinees, de mensen in de winkel kunnen grotendeels geen engels en overal zijn de meest vreemde etenswaren te koop.
Wij hebben ons gewaagd aan een ijsje met sesamzaad en een ijsje met groene thee smaak. Het was of dat, of rode bonen.. heel leuk om te proeven.
Verder heb ik in Chinatown hello-kitty eetstokjes gekocht, vooral als aandenken omdat echt alles vol ligt met hello kitty dingen en dingen die op hello kitty lijken en echt niemand daar vindt dat dit iets voor kleine kinderen is.
Ik kon gewoon niet achterblijven!

Na Chinatown gingen we lunchen bij Ihop. Dat is een groot amerikaans ontbijtketen waar je de hele dag kunt ontbijten. Als je ziet waar een amerikaans ontbijt (mijn favoriet) uit bestaat snap je dat je dit net zo goed als diner neer kunt zetten.
Ik was binnen 10 minuten de gelukkige eigenaar van 2 fluffy pancakes met cheesecakevulling erin en slagroom en aardbeien erop, verder een bord met 2 scrambled eggs 2 worstjes en hash brown (soort gebakken geraspte aardappel)
en een overheerlijke fruitsmoothie om dit alles weg te spoelen.
YUMM!

Daarna waggelden we in american style het restaurant uit en vervolgden onze tocht richting Grand Central met de grote stationshal net als uit alle films. Ik kreeg vooral visioenen van de film Madagascar waarbij al die dieren opeens als gekken rond rennen met die pinguins :)

Aan het einde van de middag hebben we de gratis ferry naar Staten Island genomen. Je stapt dan op de boot in Manhattan en vaart in 20 minuten naar Staten Island waarbij je prachtige uitzichten hebt en lekker met je haar in de wind in de zon kunt zitten. Aangekomen op Staten Island zijn we richting exit gelopen en daarna direct met de volgende boot weer terug gegaan. Was een verrukkelijke tocht ik waande me weer helemaal op de boot naar Schier.

Er is echter wel een verschil met de boot naar Schier. Amerikanen zijn meester in het zich overal voor indekken. Bij alles wat enigszins te maken heeft met voertuigen (en daaronder vallen ook roltrappen en gewone trappen) staan overal grote waarschuwingen dat je je ALTIJD aan de leuningen moet vasthouden. (liefst ook nog een soort bergbeklimsetje om als je die toevallig bij je hebt)
Verder komt er bij alles wat je betreed eerst een lange uitleg van een veel te blije meneer via de intercom dat je vooral goed moet oppassen en moet weten waar alle reddingsvesten liggen, dat je vooral kinderen het liefst de hele rit onder je arm vastgeklemd moet houden en dat je verder voor alles moet oppassen wat ze nog niet bedacht hadden maar wat je misschien tegenkomt onderweg.
(ik heb wel wat meeuwen gezien die er aardig gemeen uitzagen)
Tegen de tijd dat die man zegt: we wish you a VERY pleasant trip ben je er al zo'n beetje en beginnen de veiligheidsprocedures voor het van de boot aflopen. Vrij hilarisch.

Zaterdagavond aten we bij Applebees een gigantische burger: de Quessadilla burger. Dit schatje bestaat uit 1400 calorieen aan vlees, kaas en nog meer heerlijkheden. Het was echt de lekkerste burger die we ooit gegeten hebben, ik heb de patat maar laten staan want die kon ik niet meer op maar het was wel weer een belevenis.

Natuurlijk om af te sluiten nog een rondje door de Disneywinkel. Het is echt de meest geweldige winkel die ik ooit in mijn leven heb meegemaakt. Alles wat je maar kunt bedenken met Disney in alle soorten en maten het is echt ZO mooi. Alles ligt bij film dus je hebt een hele afdeling van Toy Story, maar ook van Peter Pan, noem maar op. We hebben ook de perfecte souvenir voor Levi en Tobias gevonden :) En Gergö heeft een nieuw Perry shirt gekocht.
We hebben nu besloten dat we in Los Angeles dus dan ook naar Disneyland gaan (JEEEEJ IK BEN EEN BLIJ EI) want dat is toch wel behoorlijke jeugdnostalgie. En Pixar is gewoon supercool..

Zondag gingen we naar de st Patricks cathedral naar de kerk. Dat is de grootste kathedraal die ze hier hebben, was wel mooi om te zien. De dienst was alleen een beetje rommelig/toeristisch maar dat krijg je bij zo'n beroemde kerk.

Daarna hebben gewoon alleen maar lekker door Central Park gewandeld en daar een show bijgewoond van Gergös favorieten: de Afro-Bats. (not Afro Blacks, its okay.. you can say it now, Obama is president"end quote)

Dit waren 4 jongens die geweldige kunsten uithaalden en ondertussen met geweldige humor het publiek bleven vermaken. Het waren echt 4 Will Smith's bij elkaar in een geweldige comedy met de meest bizarre salto's en sprongen.
Ze namen zichzelf niet serieus, de blanken ook niet (geld inzamelen: HEY I JUST GOT 10 DOLLAR FROM THIS WHITE RICH GUY!) en toen er een truuc gedaan moest worden: A show is not a show unless there's an asian guy in it! So YOU (wijzende naar een chinees) better come help us!
We hebben echt heel erg gelachen. Ik stond uiteindelijk met de aziaat en nog een amerikaans meisje op een rij en toen ging 1 kerel een schroef gedraaide salto over ons alledrie heenspringen!

Verder haalden ze ook een klein meisje uit het publiek en die zetten ze neer met haar armen wijd.
Wat zij niet zag was dat achter haar een van hen een aanloop nam en een salto over haar heen ging maken. Anders was het ook best wel gevaarlijk maar nu had ze niks door en wist ze alleen dat ze stil moest staan dus dat deed ze. Pretty awesome!

Ze zamelden flink wat geld in en gingen daarna volgens eigen zeggen net als in de kerk voor de tweede ronde met de tassen rond. Hilariteit alom!
Het was vooral leuk dat ze echt allerlei enorm rascistische grappen maakten maar dat deden ze met iedereen dus je zat ook gewoon om jezelf te lachen.
We moesten allemaal meeklappen op een gegeven moment, roept een van hun: Seriously white people FIND YOUR RHYTHM! Tja, tegen hun konden we niet op.. Kijk zelf maar!!! Echt doen, het is hilarisch :)

http://www.youtube.com/watch?v=9D6jC_nuzYs

Nou, dat waren de belevenissen van dit weekend. Nu zitten we met alle deuren open lekker in de wind/regen/onweer. Dat is min of meer Gergös idee maar het is wel goed want van al die airco loop ik nog steeds te rochelen als een kettingroker (echt heus waar) dus een beetje normale frisse lucht is van harte welkom!

Hier zijn de foto's van dit weekend, ze zijn de moeite waard! (ik moet mezelf wel een beetje aanprijzen natuurlijk) En laat gerust een berichtje achter (lees: ik vind het heeeel leuk om berichtjes te lezen van andere mensen die vast ook leuke dingen meemaken)
Sarie! Nienke! *kijkt haar zusjes diep in de ogen*
-daar laat ik het even bij.

https://picasaweb.google.com/110333474765507412021/Weekend2?authkey=Gv1sRgCP2boZHElaO8TA


  • 16 Juli 2012 - 12:04

    Marieke:

    Afrobats!! Jaloers :D en leuk verhaaltje weer!

  • 16 Juli 2012 - 18:13

    Sarie:

    Mijn lieve schattepopje. Het leven hier is net zo interessant als nieuw yurk hoor. Jaaaaa echt waar.
    Het meest spannende wat hier is gebeurd is dat mama vandaag twee keer de deur naar haar werkkamer heeft vergeten te sluiten en we dus bijna twee keer vermoorde vogel hadden. aangezien poes dan met een noodgang die kamer in raced. Daarnaast heb ik (wat wel erg leuk was trouwens hoor) gezongen op het 50jarig huwlijk van Wanda's ouders. Het was zo grappig, het kon onze eigen famillie wel zijn maar dan met meer oude mensen haha. Ze waren super hartelijk (ik kreeg drie dikke zoenen van Thea na het zingen van Caro Mio Ben:''Da's een van mijn lievelings!!!''). Daarnaast heb ik echt nog nooit zo lekker en zo veel gegeten. Niet normaal :). Ik heb vandaag weer stiekem gewinkelt en mn laatste geld opgemaakt aan hippe zomerkleren voor France, mama gaat me vermoorden maar alles voor fashion ahum. Een van pappa moest ik nog zeggen: Anke je verhalen zijn geweldig en je doet dat zo goed en boeiend je moest schrijfster worden (vind ik ook, ik lig elke keer in een scheur). Maar goeoeoeoeeod, denk je wel na over een souvenirtje voor mij? je mag kiezen uit: één heel groot geweldig ding (zoals dat knuffelpaard ofzo hehe) of 5 minder geweldige dingen :) fijn he! Nee hoor grapje, ik geniet van je foto's en het is net of ik dan gewooon zo bij je ben en ik mis je en dit wordt (op Frannie haar feestbezoekje op schier en Franklrijk na) de saaiste zomer ooit :( I love you to bits en hug you mentally xxxxxxxxx Your loviedovie

  • 16 Juli 2012 - 18:19

    Catharina:

    Tobias kan niet wachten ;)

  • 16 Juli 2012 - 18:32

    Annet:

    Geniet van je verhalen, die Afrobats zijn gaaf zeg! Ik mag trouwens wel wekelijks een uur uittrekken om alles bij te houden, haha. Volgende week wordt het hier mooi weer en over 2 weken gaan we zeilen!

  • 16 Juli 2012 - 20:05

    Nienke:

    Hoi anke.

    Hier is alles goed.
    Ik heb nog steeds geen leven.

    Leuk om je verhalen te lezen!

    Keep up the good work.

  • 17 Juli 2012 - 13:41

    Rosanne:

    Aah die afro beats zijn echt heel tof!! En zo grappig dat ze gewoon in het park optreden! Ik ben zo jaloers op het heeerlijke weer dat jullie hebben.. ik ben gisteren in Amsterdam geweest om te shoppen voor Barcelona (over een week ga ik al!!) maar het regende gewoon de heeeeele dag. Echt niet grappig :(
    En ik zag net weer heel veel eekhoorns op de foto's!! :D Of naja, waarschijnlijk meerdere foto's van dezelfde. Maar dat geeft niet, ik word er blij van!! :D

  • 17 Juli 2012 - 13:42

    Rosanne:

    Ik bedoel natuurlijk afro bats ;) oh en phineas en pherb staat nog steeds aan!!

  • 18 Juli 2012 - 10:17

    Sarie:

    Anke! als je wakker bent check facebook :)

  • 20 Juli 2012 - 18:03

    Mama:

    Wij zijn nu in la douce France en al onze verwachtingen vallen in duigen want het giet hier van de regen. Morgen gaan we echter naar het zuiden en daar is het volgens betrouwbare bron al 3 weken 30 graden. We hadden een hele vlotte reis via de Duitse autobahn. Volgens papa lijkt ons hotel op een AZC en het ligt naast de snelweg, maar ja het was ook goedkoop. We hebben al wel weer heel wat afgelachen vandaag dus de stemming is opperbest. Groeten van MISN

  • 01 Augustus 2012 - 10:08

    Eline:

    Oeeeh deze had ik stiekem ook al gelezen zonder reactie. Ik mocht nog niet reageren want ik had het filmpje nog niet gezien en nu wel dus nu ga ik reageren.
    Oooooh de afrobats zijn vet coooool.
    Jij schrijft zo leuk he! Ik hoor die man gewoon echt alles omroepen en dat zitten jullie daar zo van huuuuuuuh dat snappen wij allemaal zelf ook wel sjonge jonge poeh hé!
    En dat van die burger geloof ik niet. Jij bent veul te klein voor zo'n grote burger HIIII
    Okeeee NEXT!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Zomer 2012

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2012

San Francisco

18 Augustus 2012

Yosemite Park

17 Augustus 2012

Las Vegas, Death Valley & Sequoia

15 Augustus 2012

Foto's

14 Augustus 2012

Antelope Canyon & Grand Canyon
Anke

Actief sinds 23 Jan. 2012
Verslag gelezen: 765
Totaal aantal bezoekers 67647

Voorgaande reizen:

22 Maart 2019 - 29 Maart 2019

Mallorca

21 Maart 2018 - 29 Maart 2018

Zuid Portugal

31 Oktober 2016 - 08 November 2016

Tenerife

23 Oktober 2015 - 02 November 2015

Utah

07 December 2014 - 16 December 2014

Japan

27 September 2014 - 27 September 2014

Deutschland!

18 Oktober 2013 - 28 Oktober 2013

Herfst 2013

30 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

Zomer 2012

Landen bezocht: