Awesome Green Mountains - Reisverslag uit Rutland, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu Awesome Green Mountains - Reisverslag uit Rutland, Verenigde Staten van Anke Popping - van Delden - WaarBenJij.nu

Awesome Green Mountains

Blijf op de hoogte en volg Anke

20 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Rutland

Vandaag was echt een fantastisch mooie dag. We zijn vroeg op pad gegaan na een ontbijt met fresh waffles en wat andere dingen met vezels er in. (schijnt dat je dat wel nodig hebt)
Achter ons zat de opa uit 'Up' fruitloops te eten, ik moest echt mijn lachen inhouden..
Weinig toeristen hier, vooral veel amerikanen op middelbare leeftijd.

We begonnen met het rijden naar een plek waar een mooie wandeling zou zijn. We moesten wel goed opletten waar het was en natuurlijk nét toen we de juiste plek voorbij reden was ik bezig met heuvel op-wachten tot die gigantische truck mij voorbij was-invoegen-hard meezingen met de radio en tegen de tijd dat we dachten 'joh, wat rijden we al lang het zou toch niet zo ver zijn?' waren we ook echt een behoorlijk eind verder. Dus weer omdraaien en terugrijden, dit keer ging het goed!
We hebben een prachtige wandeling de berg op gemaakt naar een uitkijkpunt. Het was echt snijdend koud in de wind en toen we bij de grote rots kwamen waar het uitzicht was werden we echt finaal weggeblazen! Gaf wel een machtig gevoel en het uitzicht was het meer dan waard.

Tijdens het wandelen hebben we fanatiek de 'houd beren op afstand' tactieken nagevolgd; dat is: lekker hard praten/zingen/in je handen klappen. Ik wou graag alledrie maar Gergö wou na 50 meter bijna een scheiding aanvragen dus toen heb ik het op gezellig kletsen gehouden.
We weten nu alles over wat je bij welke soort beer moet doen. Allereerst kijk je wat voor beer het is, zit zijn kont hoger dan zijn kop dan is het een Grizzly beer en andersom is het een zwarte beer. Nadat je dit goed bestudeerd heb moet je beslissen of je dichter dan 300 feet van de beer af bent, zo ja dan begin je met de volgende stappen. Bij een zwarte beer: maak jezelf heel groot en praat de hele tijd met een lage stem. Als deze beer de aanval inzet moet je terugvechten en dingen naar zijn kop gooien. Bij een Grizzly beer kun je het beste voor dood op de grond op je buik gaan liggen met je handen in je nek. Als een Grizzly beer denkt dat je dood bent laat hij je met rust en zal hij hoogstens proberen je om te rollen. (ik weet het, wat een fantastisch vooruitzicht)

Nou, wij kwamen weer levend terug bij de auto en zijn gezellig gaan eten bij Sugar & Spice. Wat een prachtige eettent is dat.. zo heerlijk pionier-amerikaans. Alles van hout, veel dingen met beren en de lekkerste local gerechten.

Daarna zijn we naar een korte wandeling bij een waterval gereden. Ook dit was weer erg mooi en we kregen ook steeds meer van de Indian Summer te zien. Nu moet ik zeggen dat het beste er op veel plekken al een beetje af is maar op sommige plekken rijd je echt in een felrood/geel kleurenpalet.
We hebben nog heel erg gelachen want ik was steeds bezig met anti-beer dingen, zo ook het in de auto laten van ons eten. Natúúrlijk komt er dan zo'n moment dat je een beetje onhandig een boterham met pindakaas bij de auto staat te smeren en de helft van de pindakaas in je fleecevest landt.
Dus vervolgens liep ik de rest van de middag als een soort lekker hapje voor iedere beer in de wijde omtrek met mijn pindakaasvest.

Na de waterval zijn we nog op meerdere mooie plekken wezen kijken en hebben we eigenlijk steeds leuk met de auto wat rondgetourd. We zijn ook nog in Rutland geweest maar dat was echt een zielig stil stadje dus daar waren we snel weer weg.
Toen moesten we even improviseren wat we dan voor leuks konden doen.
Nu is Vermont all about Maple Syrup dus ik zei gekscherend dat er misschien wel een Maple Syrup Museum zou zijn waar we heen konden. Wat bleek? Die was er!
Onderweg naar dit museum kwamen we echter iets veel toffers tegen dus toen zijn we weer van ons plan afgestapt.
Pick your own pumkin!
Dat is hier een echt familie evenement waarbij je bij een boerderijtje op een groot veld duizenden pompoenen hebt liggen en dan mag je met een karretje het veld op om pompoenen uit te zoeken die je vervolgens per pond betaald.
De foto's spreken wel voor zich, we voelden ons weer op en top amerikaan. Jammer genoeg was er geen apple cider meer..
We hebben lekker een Quesadilla burger gegeten bij Apple Bees en nu zijn we weer terug in het hotel.
Morgenochtend rijden we door naar Lincoln, White Mountains maar ook nu al is het weer zo de moeite waard! Wat een heerlijke plek is dit toch :) De foto's komen dit keer gewoon op facebook. Tot snel!

• 25 Oktober 2013 - 17:00

Mama Popping:

In je blog heb je een heel stuk geschreven over het verjagen van beren. Als je het van Gergo niet mag doen zoals je wilde, heb ik wel een tip.
    Je kunt met een aantal vriendinnen naar Erdely(Transsylvanie) gaan. Dat is niet zo ver van hier en het is er erg goedkoop. In de bossen komen veel beren voor. Dus je kunt volop je gang gaan. Met zoveel klappende meiden zullen de beren de streek meteen verlaten. De bewoners zullen blij zijn dat de beren weg zijn en willen je avonds misschien wel onthalen op een slivovic of een lekker maal. De mensen daar zijn heel gastvrij.